مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

آذربایجان‌ شرقی دوم در کاهش تلفات جاده ای

1402/03/10 - 10:01 - کد خبر: 93526 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: این استان با بیشترین کاهش در تلفات حوادث رانندگی جاده ای برون شهری در سال ۱۴۰۱، در رتبه دوم کشوری قرار گرفت.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده، در پنجاه و یکمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های آذربایجان شرقی، اظهار کرد: بر اساس آمار اعلامی تارنمای سازمان پزشکی قانونی کشور سه استان خراسان شمالی، آذربایجان شرقی و چهارمحال بختیاری به ترتیب رتبه های اول تا سوم بیشترین کاهش تلفات تصادفات جاده ای در سال گذشته را به دست آوردند.
وی با بیان اینکه میزان تلفات حوادث جاده ای آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۵.۵ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: این استان در مجموع تلفات راه های برون شهری و روستایی نیز در رتبه سوم بیشترین کاهش تلفات در سطح کشور شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ایمنی پایدار موضوع اتفاقی نبوده و کسب این موفقیت مرهون برنامه ریزی و هماهنگی تمام دستگاه های مرتبط در ارتقای ایمنی تردد است.
علیزاده، ادامه داد: با تعامل و همکاری دستگاه های ذیربط و همکاری رانندگان برون شهری، کاهش تصادفات جاده ای و تحقق ایمنی پایدار در جاده های استان می تواند استمرار داشته باشد.
در این جلسه گزارش تصادفات رانندگی راه های فرعی و روستایی استان در سال ۱۴۰۱ از سوی پلیس راه و گزارش ۱۰ ساله تلفات تصادفات رانندگی ایام نوروزی توسط پزشکی قانونی ارائه شد.
راهکارهای قانونی مقابله با خسارت های وارده به راه ها ناشی از تردد ناوگان حمل بار اضافی معادن و چگونگی استقرار دستگاه های امداد و نجات (اورژانس و هلال احمر) در مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/
آذربایجان‌ شرقی دوم  در کاهش تلفات جاده ای خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار