رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی خبر داد:

تبریز میزبان رویداد ملی اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور

1402/03/09 - 14:05 - کد خبر: 93479 نسخه چاپی

نصر: رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی از برگزاری رویداد ملی اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور همزمان با مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن از برگزاری این رویداد در تاریخ ۲۱ تا ۲۳ تیر ماه در تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، محمدحسین باقری، در نشست خبری به مناسبت برگزاری رویداد ملی اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور، گفت: همایش خانه‌های صمت به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود و پیش از آن نیز در استان های دیگر برگزار می شد، اما میزبانی این دوره با تلاش اعضای خانه صمت آذربایجان شرقی به تبریز داده شد.
وی با بیان اینکه تبریز دارای دومین خانه صمت بزرگ کشور است، افزود:این اجلاس برای اولین بار خارج از تهران برگزار می‌شود، از این‌رو باید به بهترین شکل و در شأن و جایگاه تبریز برای به دست آوردن برخی دستاوردها باشد.
رئیس خانه صنعت و معدن استان اضافه کرد: هدف از برگزاری این اجلاس این نیست که عده‌ای از سرمایه‌گذاران و واحدهای صنعتی و تولیدی بدون هیچ دستاوردی برگردند بلکه اینجا قرار است تا مشکلات همه احصا شود و به متولیان امر منتقل شود.
این گزارش می افزاید، محمدباقر سلطانی، عضو خانه صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی با اشاره به دستاوردهای خانه صمت از همکاری با مراکز علمی و آموزشی، گفت:   تفاهم‌نامه‌ای با پارک و علم و فناوری منعقد کرده ایم و از نزدیک شاهد این بودیم که زمانی که علم در کنار صنعت قرار گیرد کارهای بسیار بزرگی اتفاق می افتد.
سلطانی به ارتباط خانه علم و صنعت با دانشگاه‌های استان از جمله دانشگاه سراسری تبریز و آزاد تبریز و دانشگاه ایلخچی و مدنی اشاره کرد و ادامه داد: خانه صنعت و معدن عضو ثابت ماده هفتم اقتصاد است و مقرر شد تا یک مرکز پژوهشی در خانه مجهز کنیم.
وی با بیان اینکه در کمیته انرژی استان به بررسی مشکلات تامین برق استان ورداخت می شود، گفت: سال گذشته کمترین قطعی برق در صنعت استان داشتیم که این برنامه برای امسال هم انجام خواهد گرفت.
سلطانی با اشاره بر اینکه نوید این را می‌دهیم که ۶۲ هزار مگاوات برق امسال برای بخش صنعت و معدن در نظر گرفته شده است، افزود: اولین خانه صنعت و معدن استان‌ها در تبریز شکل گرفته است و این خانه با ارتباط با جوانان سعی بر حل مشکلات جوانان دارد.
وی در ارتباط با برگزاری اجلاس خانه‌های صنعت و معدن در تبریز گفت:  این اجلاس یک شانس برای استان است که نماینده سراسر استان‌ها و برخی کشورهای خارجی خواهد آمد، ما بخش خصوصی هستیم و تا مادامی که مشکلات حل نشده است، بی‌خیال نخواهیم بود.
وی همچنین پر خصوص برنامه های اجلاس گفت: یکی از برنامه‌های همایش تقدیر از واحدهای منتخب است، در حال حاضر ۲۱ گروه صنعتی منتخب تعیین شده‌اند که در همایش مورد تقدیر قرار خواهند گرفت همچنین از بین آنها چند منتخب ملی نیز خواهیم داشت.
شایان ذکر است، افتتاحیه این اجلاس در تاریخ ۲۱ تیرماه با حضور مسئولان کشوری و استانی در چهار گروه بیمه، بانک، کار و کسب و کار برگزار می شود و همچنین همایش اصلی همزمان با گرامیداشت روز صنعت و معدن  ۲۲ تیر ماه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
تبریز میزبان رویداد ملی اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار