با برگزاری نشست اعضای شورای سیاست گذاری مطرح شد؛

تبریز میزبان اولین جشنواره ملی اقوام ایرانی

1402/03/09 - 12:23 - کد خبر: 93423 نسخه چاپی

نصر، نشست اعضای شورای سیاست گذاری اولین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش نصر، نشست اعضای شورای سیاست گذاری اولین جشنواره ملی اقوام ایرانی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی، معاونان استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولین شهری و استانی برگزار شد.


سید محمدحسین بلاغی،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اهمیت بالای این جشنواره گفت: ایده جشنواره ملی اقوام ایرانی بسیار مهم بوده و از این پروژه حتما حمایت خواهیم کرد.
وی در ادامه افزود: دلیل برگزاری این جشنواره ها تنوع فرهنگی در ایران است چراکه ایران فرهنگی مرز های گسترده تری از مرز های سیاسی دارد.


بلاغی از برگزاری سایر رویداد فرهنگی خبر داد و اعلام کرد: در ماه آینده جشنواره موسیقی ملی نواحی مختلف ایران را در ارسباران میزبان خواهیم بود که نشان دهنده وحدت اقوام در عین تنوع است؛ مردمی که سالها در کنار هم زندگی کردند و پاسدار مرز های فرهنگی بودند؛ بنابراین در این شرایط باوجود جبهه مخالفان ایران و اختلاف انگیزی میان اقوام، تمام تلاش خود را در جهت وحدت و همدلی اقوام خواهیم کرد
بلاغی در پایان تصریح کرد: باید موضوعات جشنواره کاملا مطرح شود و مسائل مالی و پشتیبانی این جشنواره مورد بررسی قرار گیرد که در همین زمینه اداره ارشاد تمام تلاش خود را در حل این مسائل انجام خواهد داد تا آبروی استان خود را حفظ کنیم.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین زعفرانچی، عضو شورای اسلامی تبریز، با بیان اینکه در فضای اقوام ایرانی دو موج سلبی وجود دارد، گفت: یکی از دو موج مربوط به جبهه موافقان متعصب است که با حرکات عاطفی و سیاسی فضای افوام را امنیتی می کنند. دومین موج هم موافقان انحصار گرا هستند که در دفاع از ملیت و زبان رسمی دیدگاه انحصار گرا دارند.
 

وی در ادامه افزود: لزوم یک موج ایجابی موافقان متعهد به زبان رسمی و تمامیت ارضی کشور وجود دارد که این جشنواره می تواند نقطه قوتی برای ایجاد یک موج ایجابی و موافقان متعهد باشد.
زعفرانچی بیان داشت؛ این جشنواره می تواند ملیت گرایی را با تنوع اقوام آمیخته کند که در همین زمینه حمایت کامل خود را اعلام می کنیم.
در پایان نیز حمزه زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در خصوص این جشنواره گفت: بزرگترین مزیت گردشگری ایران داشته های تاریخی و فرهنگی است که جذابیت ویژه ای براز گردشگران دارد.
حمزه زاده خاطر نشان کرد: تنوع قومیتی بزرگترین مزیت فرهنگی است اما با این وجود عده ای سعی می کنند این فرصت ها را تبدیل به تهدید کنند ولی این جشنواره ها می توانند مانع چنین تهدیدات شوند و اتحاد ملی را رقم زنند.
وی در پایان افزود: رسالت اصلی این جشنواره اتحاد ملی اقوام ایرانی بوده و در همین زمینه تلاش خواهیم کرد تا میزبان شایسته ای باشیم.
این گزارش می افزاید؛ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به ابتکار موسسه فرهنگی هنری فصل هنر طراحی شده است که در مهر ماه سال جاری برای اولین بار‌ در تاریخ ایران برگزار خواهد شد و‌ رئیس این جشنواره نیز مهدی حیدری،مدیر مسئول موسسه  فصل هنر خواهد بود.
انتهای پیام/
تبریز میزبان اولین جشنواره ملی اقوام ایرانی حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار