مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در گفتگو با «نصر» خبر داد؛

خط آهن میانه به ایستگاه اصلی راه آهن تبریز می رسد

1402/03/08 - 15:11 - کد خبر: 93400 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: تکمیل راه آهن میانه تا ایستگاه اصلی راه آهن تبریز مورد تاکید مسئولان وزارت راه و شهرسازی و دولت است.

به گزارش نصر، امیر بخشی زاده با اشاره به تکمیل ایستگاه خاوران خط آهن تبریز- میانه، افزود: تلاش می شود ایستگاه خاوران در سفر آتی رئیس جمهور به استان مورد بهره برداری قرار بگیرد.
وی به ضرورت تکمیل پروژه خط آهن میانه-تبریز تاکید کرد و گفت: تکمیل راه آهن میانه تا ایستگاه اصلی راه آهن تبریز مورد تاکید مسئولان وزارت راه و شهرسازی و دولت است و استاندار آذربایجان شرقی هم اخیراً در نشستی با همین موضوع بر ضرورت تحقق این امر تاکید کرده است.
بخشی زاده ادامه داد: خط آهن تبریز- میانه دو خطه است و خط دوم آن هنوز تکمیل نشده و عملیات احداث آن ادامه دارد.
وی اظهار کرد: با بهره برداری از ایستگاه خاوران، زمان سفر ریلی بین تهران و تبریز تا پنج ساعت کاهش خواهد یافت.
گزارش نصر می افزاید، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم روز گذشته گفت: اتصال محور ریلی از ایستگاه خاوران( تبریز- تهران) به شبکه اصلی از طریق ایستگاه قدیمی تبریز ضرورت دارد که این موضوع و فاینانس آن در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به تصویب خواهد رسید.
جبارعلی ذاکری در جریان بازدید مدیرعامل راه آهن کشور از ایستگاه خاوران راه آهن تبریز- بستان‌آباد اظهار کرد: اتصال این محور به شبکه اصلی از طریق ایستگاه اصلی تبریز ضرورت دارد که این موضوع و فاینانس آن در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به تصویب خواهد رسید.
وی به اهمیت این محور در توسعه صنعت ترانزیت کشور اشاره کرد و گفت: با تکمیل این محور، کریدور شرق به غرب که یکی از کریدورهای تعریف شده اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها می‌باشد عملیاتی خواهد شد.
انتهای پیام/
خط آهن میانه به ایستگاه اصلی راه آهن تبریز می رسد محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار