خبر/

گاز شهر خداجو و ۴۰ روستای مراغه هشتم خرداد قطع می‌شود

1402/03/07 - 21:04 - کد خبر: 93349 نسخه چاپی

نصر: گاز شهر «خداجو» و ۴۰ روستای تابعه آن که در بخش سراجوی مراغه قرار دارند، از ساعت هشت تا ۱۹ فردا، هشتم خردادماه و بر اساس اعلام قبلی اداره گاز شهرستان قطع می‌شود. 

به گزارش نصر، علت قطعی گسترده گاز در این منطقه جابجایی خطوط در پی تکمیل آزادراه مراغه – هشترود است.
«علی فرجی» رئیس اداره گاز خداجو نیز اسامی روستاهایی که فردا گاز در آنها قطع می‌شود را اعلام و بیان کرد: شیخ‌جان، ملاقاسم، گلی‌کندی، جمال‌آباد، آغچه‌کهل، ساروقیه، گویجه قملاق، اخچی، اوزون اوزبه، قطان، گنجی، آغبلاغ فتوحی و قره‌کند صدقی جزء این روستاهاست.
به گفته وی همچنین فردا گاز در روستاهای دیگری چون آغجه دیزج، چاللو بادیانلو، خطب سفلی، ساروجه، قوش قیه‌سی، مولو، فتح‌الله بلاغی، حاجی‌کندی سرکارآباد، قراجه‌قیه، گلستان سفلی، صومعه سفلی و پالچقلو قطع می‌شود.
وی ادامه داد: گاز روستاهای شاهوردی کندی، آرگون، تازه‌کند چلان، چلان سفلی، صومعه علیا، چلان علیا، گلستان علیا، نصیرکندی، کرمجوان، آلماچوان، بیانلوجه، احمدآباد، گلچوان، تازه‌کند گلچوان و دوه‌بوینی نیز قطع خواهد شد.
آزادراه مراغه – هشترود که تا زمان آغاز به کار دولت سیزدهم دوره رکود را طی می‌کرد، در دولت سیزدهم و با عنایت استاندار آذربایجان‌شرقی و پیگیری‌های مسئولان محلی روند رو به رشدی دارد تا جایی که امسال یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح بزرگ آذربایجان‌شرقی اختصاص یافته است.
این طرح طی ۲ سال گذشته و در سایه تزریق اعتبار از محل ماده ۵۶ و همچنین سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی حتی یک روز هم تعطیل نشد و با اعتبار خوبی که در بودجه سال جاری به آن اختصاص دارد، ۴۸ کیلومتر آن که ۶۰ درصد طرح را شامل می‌شود، تا شهریورماه زیر بار ترافیک می‌رود.
سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان به حساب پیمانکار واریز شد و ۶۰۰ میلیارد تومان هم از سفر رئیس‌جمهور برای آن در نظر گرفته شد که تاکنون بخشی از آن تخصیص پیدا کرده است.
گفتنی است شهرستان ویژه مراغه طبق آخرین تقسیمات کشوری دارای ۲ بخش به نام‌های مرکزی (شامل دهستان‌های قره‌ناز، سراجوی غربی و سراجوی شمالی) و سراجو (شامل دهستان‌های سراجوی شرقی، سراجوی جنوبی و قوری‌چای غربی)، دو نقطه شهری به نام‌های مراغه و خداجو و ۱۷۸ آبادی است.
انتهای پیام/
گاز شهر خداجو و ۴۰ روستای مراغه هشتم خرداد قطع می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار