مدیرعامل شرکت دانش بنیان خبر داد:

تولید دستگاه تصفیه هوا زیر ۴۰ ثانیه به همت شرکت دانش بنیان در تبریز

1402/03/07 - 15:06 - کد خبر: 93325 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده دستگاه های تصفیه هوا با یون منفی گفت: دستگاه تولیدی این شرکت، زیر ۴۰ ثانیه تمام ذرات آلوده هوا را از طریق یونیزاسیون منفی از بین می برد و هوا را تصفیه می‌کند.

به گزارش نصر، امین ناصری با بیان اینکه این شرکت از ۶ ماه پیش دانش بنیان شده و اکنون در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مستقر و در سایت گلگشت تبریز مشغول تولیدات دانش بنیان است، اظهار کرد: دستگاهی که تولید شده بدون نیاز به فیلتر و با ایجاد فشار منفی، ذرات آلوده در هوا را از بین می برد.
وی اضافه کرد: تمام تاییدیه هایی که در حوزه سلامت مورد نیاز است از ارگان های مربوطه گرفته شده و دستگاه استاندارد ملی دارد اما به دلیل مسایل حفظ فرمول تولید، این دستگاه را ثبت اختراع نکرده ایم.
ناصری با اشاره به اینکه این دستگاه با برق کار می کند و مصرف آن بسیار کم و بین ۱۰ تا ۴۰ وات است گفت: این دستگاه برای تصفیه هوای اماکن سربسته ۴۰، ۹۰ ، ۱۵۰ و ۲۵۰ مترمربعی تولید شده و واحد توسعه و تحقیق در حال تحقیق برای تولید دستگاه های تصفیه برای اماکن بزرگ تر و فضاهای باز است که به احتمال زیاد، ظرف یک ماه به نتیجه برسد.
وی از به کارگیری دستگاه های تصفیه در برخی مدارس تهران و نتایج فوق العاده آن خبرداد و گفت: به اذعان مدیران این مدارس، از زمانیکه این دستگاه ها در مدارس کار گذاشته شده اند میزان بیماری های واگیردار به مراتب کم تر شده است.
ناصری همچنین از شهرداری تبریز خواست تا از شرکت های دانش بنیان که در زمینه های سلامت شهروندان و پاکی هوا، فعالیت دارند حمایت کرده و با کمک این شرکت ها، از روش های نوین و به روز در تصفیه هوای این شهر استفاده کند.
به گزارش ایرنا، شرکت دانش بنیان شمیم توانسته است با تولید دستگاه‌های تصفیه هوا به روش تولید یون منفی، آلودگی محیط را از بین ببرد، این دستگاه‌ها قادر به تولید ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یون منفی در هر سانتی متر مربع هستند که به صورت سیال در فضا انتشار می‌یابند.
در فضاهای شهری میزان یون منفی ۱۰۰ عدد در هر سانتی‌متر مکعب است و جایی که یون منفی کم باشد آلایندگی‌ها بیشتر می شود.
بر اساس تحقیقات معتبر جهانی تمامی ویروس‌ها، میکروب‌ها و آلاینده‌ها روی بار مثبت مولکول‌های هوا در حال انتشار هستند و شرکت شمیم توانسته با این دستگاه بار منفی ایجاد کند که تعادل مولکولی هوا را به هم می زند.
برای بررسی عملکرد این دستگاه، در ۲ محفظه که برای ایجاد آلایندگی در هردوی آنها از دود غلیظ ناشی از سوختن کاغذ استفاده شد از لحظه‌ای که دستگاه شروع به ایجاد یون منفی کرد در کمتر از ۴۰ ثانیه تمامی آلودگی‌ها اعم از ویروس، باکتری، قارچ و حتی بوهای نامطبوع و آلودگی تمیز شد.
انتهای پیام/
تولید دستگاه تصفیه هوا زیر ۴۰ ثانیه به همت شرکت دانش بنیان در تبریز خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار