رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام کرد:

تلاش رو به جلوی آذربایجان شرقی در بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی

1402/03/07 - 10:52 - کد خبر: 93292 نسخه چاپی

نصر:  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی استان در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که تلاش عوامل اجرایی استان در بهبود این شاخص‌ها رو به جلو بوده است.

به گزارش نصر، محمد فرشکاران در دیدار محمد حسین فرهنگی، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اظهار کرد: در مقطع فعلی تحرک بخشی به فعالیت‌های اقتصادی استان بسیار ضروری و مهم است. نرخ مشارکت اقتصادی آذربایجان شرقی به میزان ۱.۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر رفته و بخش خصوصی کاملا همراه بوده و بخش عمومی هم گردش مدار توسعه را تسریع می‌‎کند.
وی با اشاره به وجود حدود ۸۶۰۰ پروژه نیمه‌تمام در کشور، تصریح کرد: به اندازه ۴۰ سال آینده در کشور پروژه زخمی وجود دارد که سرعت توسعه را کند ساخته‌اند، بنابراین باید عاقلانه رفتار کرده و تا آنجا که امکان دارد از شروع پروژه‌های جدید خودداری کنیم.
وی افزود: در آذربایجان شرقی توجه به شاخص‌ها، آمایش، مدل و قرارگیری در مدار توسعه و توازن استان مهم بوده و لازم است پروژه‌ها با اولویت سنجی به اتمام رسند.
فرشکاران تاکید کرد: از پروژه‌هایی که در راستای توسعه استان و گره‌گشایی موضوعات کلان هستند تمام قد حمایت می‌کنیم اما معتقدیم در شرایط فعلی شروع پروژه جدید به علم، نگاه و آینده‌نگری ما لطمه خواهد زد.
وی در ادامه بر ضرورت تقویت اعتبارات راه‌های شریانی و پروژه‌های آب و فاضلاب استان تاکید و اضافه کرد: قصد ما به انجام رساندن پروژه‌ها است و باید انقلابی در پروژه‌های راه، آب و فاضلاب استان ایجاد کنیم.
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز عملکرد تیم مدیریتی آذربایجان شرقی را در تصویب و تخصیص اعتبارات مصوب سفر اول ریاست جمهوری به استان بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به این‌که ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بومی بوده و از طرف دیگر سال‌ها در تهران خدمت کرده است به تمام زوایا و گیر و پیچ‌های اداری اعتبارات واقف بوده و راهکارهای حل این موانع را به خوبی می‌شناسد.
محمد حسین فرهنگی افزود: پروژه‌های آب و فاضلاب با سلامتی و زندگی مردم ارتباط مستقیمی دارند و باید در اولویت تخصیص اعتباری و اتمام قرار گیرند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: هر پروژه نیمه تمامی که به اتمام می‌رسد، فشار اقتصادی بر جامعه کاهش یافته و سرعت توسعه افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/
تلاش رو به جلوی آذربایجان شرقی در بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار