مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

ارزش فرهنگ و هنر دینی در جامعه ایرانی پابرجاست

1402/03/06 - 17:58 - کد خبر: 93256 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ارزش فرهنگ و هنر دینی در جامعه ایرانی پابرجاست و جشنواره امسال نشان از ارادت هنرمندان به فرهنگ رضوی دارد.

به گزارش نصر، سید محمدحسین بلاغی، در آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اظهار کرد: شهر تبریز به عنوان اولین پایتخت تشیع جهان اسلام میزبان هنرمندانی است که دل در گرو آفتاب مشرقی بی کسوف ایران دارند، آفتابی که از جانب مشهدالرضا طلوع کرده و ایران اسلامی ما زیر سایه ایشان بر خود می بالد.
وی یکی از نقاط برجسته جشنواره امسال را دقت نظر هیأت داوران در داوری آثار دانست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: همچنین امروز شاهد قدردانی از سال‌ها تلاش و زحمات استاد لزیری، پیشکسوت عرصه نمایش استان هستیم که عمر بابرکت خود را وقف تربیت هنرمندان عرصه تئاتر کرده و بسیاری از افرادی که در جلسه حضور دارند، از شاگردان ایشان هستند.
بلاغی خاطرنشان کرد: علیرغم تمامی جوسازی‌ها و تمامی تلاش‌ها برای اینکه نشان دهند، ارزش هنر و فرهنگ در این مرز و بوم از بین رفته و میان هنرمندان با اسلام و انقلاب فاصله افتاده اما قاطبه ی هنرمندان با عزمی راسخ و نیتی خالص در جهت نشر معارف و سیره رضوی تلاش کردند.
بلاغی یادآور شد: ۵۸ گروه در مرحله اول پذیرش شدند و آثار ۴۰ گروه از ۲۰ استان کشور مورد بازبینی قرار گرفت و در نهایت ۱۴ گروه از ۹ استان به دوره پایانی جشنواره راه یافتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: در بخش نمایشنامه نویسی نیز ۱۲۲ نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و امروز از رتبه‌های برتر تجلیل می‌شود.
وی همچنین گفت: خوشحالیم که توانستیم در حوزه تولید متن با محوریت معارف و سیره رضوی کاری عظیم را شروع کنیم و برای دوره‌های بعدی، متون قوی و فاخر داشته باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پایان تاکید کرد: از مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دست اندر کاران بنیاد امام رضا (ع) و همکاران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره‌کل اوقاف، دانشگاه نبی اکرم (ص)، حوزه هنری، آموزش و پرورش و بسیج هنرمندان نیز تشکر می‌کنم.
شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از اول خردادماه کار خود را در تبریز آغاز کرده و امروز با معرفی نفرات و گروههای برتر به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/
ارزش فرهنگ و هنر دینی در جامعه ایرانی پابرجاست خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار