رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور:

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اطلاعات بالایی درباره حوزه آموزش دارد

1402/03/06 - 17:16 - کد خبر: 93254 نسخه چاپی

نصر: رئیس مجمع نمایندگان شمالغرب کشور و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تسلط و اطلاعات بالایی نسبت به مسائل حوزه آموزش دارد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی در گفت وگویی اظهار کرد: با بررسی هایی که انجام شده صحرایی ویژگی های مدنظر برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش را دارد، ما انتظار داریم در نشست های مشترکی که به زودی برگزار می شود برخی نمایندگان دیگر نیز به این جمع‌بندی برسند که تجربه و تخصص کافی برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش وجود دارد.
وی افزود: در جلساتی که با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش داشتیم وی در مورد مسائل تخصصی و عمومی آموزش و پرورش توضیح داد که تسلط و اطلاعات وی نسبت به مسائل آموزش و پرورش خوب بود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه‌های خوبی برای ارتقاء آموزشی و رفع مشکلات آموزش و پرورش دارد و از جنس آموزش و پرورش است چرا که در پیشینه کاری و کارنامه وی رئیس دانشگاه فرهنگیان دیده می شود.
میرتاج الدینی با تاکید بر اینکه معلم، محور رشد و تعالی آموزش است، اظهار داشت: بر این اساس وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز برای تربیت معلم، ارتقای کیفی، پشتیبانی و رفع مشکلات این وزارتخانه برنامه های خوبی دارد.
تجربه و تخصص از ویژگی های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است
حجت الاسلام تاج الدینی خاطرنشان کرد: تجربه و تخصص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از دیگر ویژگی های وی است که عده‌ای از کارشناسان آموزش و پرورش نیز در این رابطه معتقد هستند که در صحرایی این خصوصیات وجود دارد.
وی با بیان اینکه مجلس به دنبال وزیر متخصص و مدیر است تا بتواند مشکلات آموزش و پرورش را برطرف کند، گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با قدرت سکانداری که دارد می تواند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که رتبه بندی معلمان یکی از بندهای آن است را به طور کامل اجرا کند.
رئیس مجمع نمایندگان شمالغرب کشور در مجلس شورای اسلامی افزود: در مورد صحرایی برخی از نمایندگان هنوز شناخت کامل درباره وی را ندارند و در حال بررسی هستند البته فکر می کنم در نشست های مشترک وزیر پیشنهادی و مجلس مشکلات شناختی نمایندگان رفع شود.
میرتاج الدینی تاکید کرد: فرمایش مقام معظم رهبری برای این موضوع که تکلیف وزارت خانه ها سریع تر روشن شود و سخت گیری نشود بستر را برای رای آوردن وزیر پیشنهادی دولت به مجلس فراهم کرده است.
وی ادامه داد: البته با ۲ شرط که وزیر پیشنهادی بتواند برنامه های خودش را خوب تبیین کند و توانمندی خود را برای اجرای برنامه ها به نمایندگان ارائه دهد، رای اعتماد دور از دسترس نخواهد بود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس خاطر نشان کرد : وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در یک گفت وگوی صریح و روشن وارائه راهکارها همراه با نشان دادن توانایی های خود می تواند از نمایندگان مجلس رای اعتماد بگیرد ، البته هنوز تا رسیدن به آن مرحله کمی فاصله داریم که در جلسات یکشنبه تا سه شنبه مجلس، این خلاء پر خواهد شد.
میرتاج الدینی اضافه کرد: یکی از این جلسات روز دوشنبه با حضور مجمع نمایندگان شمال غرب کشور شامل چهار استان و وزیر پیشنهادی در سالن هیئت رئیسه مجلس برگزار می شود و جلسات و نشست های دیگری نیز در کمیسیون های تخصصی تدارک دیده شده است.
سیدابراهیم رئیسی ۳۱ اردیبهشت ماه در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد.
وی دارای مدرک دکترای زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.
صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت.
رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.
انتهای پیام/
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اطلاعات بالایی درباره حوزه آموزش دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار