فرماندار تبریز؛

خرید آرد خارج از سامانه یکپارچه قاچاق محسوب می‌ شود

1402/03/06 - 16:46 - کد خبر: 93252 نسخه چاپی

نصر: فرماندار تبریز با اشاره به تشدید نظارت ها بر نحوه توزیع آرد در مراکز عرضه نان، گفت: تمامی نانوایی های آزاد پز، رستوران ها، غذاخوری ها و قنادی ها برای دریافت آرد باید از طریق سامانه یکپارچه مدیریت آرد اقدام کنند در غیر این صورت آرد موجود در این مراکز به عنوان کالای قاچاق ضبط می‌شود.

به گزارش نصر، علی جعفری آذر روز شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نانوا در سطح شهرستان از آرد سهمیه ای برای پخت نان استفاده می کنند که موظف هستند در ساعات تعیین شده فعالیت و برابر نرخ مصوب نان عرضه کنند.
وی در خصوص کاهش سهمیه برخی نانوایی ها، ادامه داد: این کاهش سهمیه به علت ثبت تخلف از طریق سیستم می باشد که از جمله این تخلفات نداشتن مقدار فروش، استفاده از کارت‌های تکراری و تعطیلی خودسرانه است.
جعفری آذر افزود: تمامی نانوایی هایی که دارای پروانه کسب و فاقد سهمیه یارانه ای آرد می باشند، با ارایه مدارک به اداره غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی می توانند از محل آرد صنف و صنعت اقدام به ثبت نام و خرید آرد کنند.
وی تاکید کرد: این نانوایان می بایست بر اساس قیمت تعیین شده نسبت به پخت و عرضه نان اقدام کنند، در غیر این صورت آرد موجود و مصرفی آن قاچاق محسوب و مطابق قوانین قاچاق کالا برخورد خواهد شد.
وی با بیان اینکه قیمت نان در نانوایی ها بر اساس استفاده از آرد یارانه نوع یک یا دو مشخص است، اظهار کرد: نانوایی هایی که از آرد سهمیه ای استفاده می کنند حق فروش نان به سوپرمارکت ها را ندارند.
فرماندار شهرستان تبریز از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گران فروشی موضوع را به بازرسی اداره جهادکشاورزی استان، اداره غله و یا اتحادیه نانوایان اطلاع دهند.
سامانه یکپارچه مدیریت آرد کشور به نشانی https://gfloursale.banksepah.ir/login فعال است و سهمیه آرد نانوایی ها بر اساس عملکرد ثبت شده در این سامانه تعیین می شود.
انتهای پیام/
خرید آرد خارج از سامانه یکپارچه قاچاق محسوب می‌ شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار