سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز؛

مسیر اتوبان غرب تبریز بستر مناسبی برای نهال‌کاری و ایجاد فضای سبز شهری است

1402/03/06 - 16:24 - کد خبر: 93250 نسخه چاپی

نصر: سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: طول مسیر اتوبان غرب تبریز بستر مناسبی برای نهال‌کاری و ایجاد فضای سبز شهری برای توسعه فضای سبز این شهر است.

به گزارش نصر، سیامک آسیایی روز شنبه در بازدید از اقدامات اجرایی ایجاد کمربند سبز غرب تبریز افزود: با بسترسازی مناسب در این مسیر می توان نسبت به ایجاد فضای سبز ۵۰ هکتاری در دو  طرف این اتوبان اقدام کرد.
وی با بیان اینکه فضای سبز این مسیر می تواند به عنوان ریه تنفسی قابل اطمینان و جدیدی برای تبریز در قسمت غربی شهر ایفای نقش کند، اظهار کرد: قرار گرفتن صنایع مختلف تولیدی در این مسیر، بر ضرورت ایجاد فضای سبز در این مسیر افزوده است.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: گسترش صنایع و آلاینده‌ها در فضای داخلی و پیرامونی شهر، ضرورت چاره‌جویی و مقابله با این تهدیدها را به عنوان خطرات جدی زیست محیطی در ذهن‌ها متبادر و ضروری می‌ کند.
آسیایی، توسعه فضاهای سبز شهری را از شاخه‌های مهم مقابله با خطرات زیست محیطی اعلام کرد و ادامه داد: انبوه‌کاری‌های متعدد در فضاهای مساعد شهری راهگشای مقابله با چنین خطراتی است.
وی با اشاره به توسعه ۴۰۰ هکتاری فضاهای سبز شهری در سال جاری، یادآور شد: کمربند سبز غربی تبریز نیز در این راستا و برابر برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای این سازمان ایجاد می شود.
کلانشهر تبریز دارای ۲۸۵ پارک و بوستان محلی و دو هزار و ۸۵۰ هکتار فضای سبز است که ۳۰۰ هتکار از فضای سبز این شهر به چمن کاری اختصاص دارد.
سرانه کمی فضای سبز تبریز شامل تمامی فضاهای سبز در اختیار شهرداری حدود ۱۶ مترمربع است در حالی که بر اساس استاندارد باید ۲۵ مترمربع باشد.
سرانه کیفی فضای سبز تبریز شامل پارک ها نیز حدود ۴.۷ مترمربع است که در شرایط استاندارد این سرانه حدود ۱۵ مترمربع است.
انتهای پیام/
مسیر اتوبان غرب تبریز بستر مناسبی برای نهال‌کاری و ایجاد فضای سبز شهری است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار