خبر/

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در تبریز

1402/03/06 - 09:51 - کد خبر: 93209 نسخه چاپی

نصر: همایش پیاده روی خانوادگی صبح جمعه در مجموعه ائل گلی تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، بعد از سالها وقفه در برگزاری همایش ورزش های همگانی به دلیل بیماری کرونا، روز جمعه همایش پیاده روی خانوادگی با حضور چشم گیر خانواده های تبریزی در مجموعه تفریحی ائل گلی تبریز برگزار  شد.
در حاشیه این همایش، جواد امان زاده، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، با اشاره به سند راهبردی اداره کل ورزش و جوانان استان، گفت: یکی از اهداف مهمی که این اداره به دنبال آن است افزایش مشارکت مردم می‌باشد لذا افزایش برنامه‌های همگانی که رویکرد ورزشی دارد با ایجاد انسجام در بین مردم مثمر ثمر خواهد بود.
وی در ادامه افزود: اداره کل و حتی ادارات تابعه شهرستانی و بخش‌ها شاید نتواند در این حرکت و ایجاد انجام موفق شود و همانطور که امروز شاهد بودید با پای کار آمدن و همدل بودن تمامی ارگان‌ها توانستیم یک برنامه خوب و قابل قبولی را به نمایش بگذاریم و به شخصه معتقد هستم می‌توان این انسجام را به مردم نیز انتقال داد.
امان زاده با اشاره به میزان امراض در جامعه که بسیار آمار تکان دهنده‌ای دارد، اذعان داشت: اگر بخواهیم با کمترین هزینه برای جبران عارضه‌های اسکلتی که بیشتر از فقر حرکتی ناشی می‌شود تلاش کنیم، مجبور هستیم برای ایجاد انگیزه در بین مردم با هر نوع بهانه‌ای چه با برگزاری همایش همگانی پیاده روی، کوهپیمایی و یا دوچرخه سواری برای فعالیت جسمانی مردم اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه می‌توان با برنامه ریزی ورزشی اشتیاق مردم را به ورزش بیشتر کرد، یادآور شد: اگر به مدت یک هفته و هر هفته سه روز و هر روز یک ساعت و نیم برنامه ریزی مستمر ورزشی داشته باشیم بعد از این بازه زمانی شاید تا پایان عمر دیگر از ورزش دست بر نداریم و نوعی اشتیاق به ورزش در خودمان ایجاد کنیم.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در خصوص ادامه دار بودن برنامه‌های ورزش همگانی اظهار کرد: در حال حاضر گروه‌های ورزشی هم در شهر تبریز و هم دیگر نقاط سطح استان در غالب ورزش صبحگاهی و شامگاهی فعالیت می‌کنند و هدف از برگزاری همایش‌های همگانی انسجام بخشیدن و پای کار آوردن افرادی است که به هر دلیلی فکر می‌کنند نمی‌توانند به ورزش خوی بگیرند.
وی توضیح داد: قصد دارم برای کلیه پارک‌های موجود در شهر تبریز و حتی شهرستان‌ها برنامه‌ای ورزشی تدارک ببینیم تا با حضور فعال مردم باعث ایجاد نشاط و شادی باشیم لذا در این خصوص در هیأت‌های ورزش‌های همگانی تمامی شهرستان‌ها برنامه آموزشی برای تربیت مربی برگذار کردیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.
امان زاده در مورد پیشنهادی مبنی بر همراهی شهرداری تبریز در برگزاری همایش های پیاده روی، گفت: اتفاقاً شهرداری تبریز در برنامه ریزی های خود برای سال ۱۴۰۲ با مشارکت شرکت ورزش شهرداری تبریز و در رأس آن میر معصوم سهرابی ۵۲ برنامه با رویکردهای متفاوت برای کل طول سال جاری برای تمامی مناطق دهگانه شهرداری برنامه ریزی کرده‌اند.
وی در مورد مشکلات برگزاری همایش‌های همگانی اظهار کرد: در زمان برنامه ریزی رویدادهای ورزشی می‌توان با تعامل و هماهنگی با دیگر ارگان‌ها با کمترین هزینه‌ها نیز همایش‌های این چنینی را ترتیب داد به عنوان مثال در دوره‌های قبل با اهدا یک جایزه ماشین برای یک نفر که به نظر بنده یک خطای استراتژیکی بوده چرا که تنها برای یک نفر شرایط رجوع به ورزش را مهیا می‌کردیم ولی امروزه با اهدا جوایز متنوع بی شمار، مردم بیشتری را به سمت ورزش سوق دهیم تا ارزش سلامت را که بالاتر از هر چیزی است به مردم یادآوری کنیم.
همایش خانوادگی پیاده روی روز جمعه با حضور کثیری از مردم تبریز در جاده ائل گولی تا عمارت این پارک بزرگ انجام گرفت و با حضور شهردار تبریز، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، فرمانده سپاه عاشورا، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز و همچنین دیگر مسئولین ورزشی به قید قرعه جوایز متنوعی به حاضرین اهدا شد.
انتهای پیام/
برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در تبریز حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار