رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام کرد:

تلاش رو به جلوی آذربایجان شرقی در بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی/ وجود 8600 پروژه زخمی در کشور!

1402/03/06 - 09:24 - کد خبر: 93207 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی استان در سال 1401 نشان می‌دهد تلاش عوامل اجرایی استان در بهبود این شاخص‎ها رو به جلو بوده است.

به گزارش نصر، محمد فرشکاران صبح امروز در دیدار محمد حسین فرهنگی، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اظهار کرد: در مقطع فعلی تحرک بخشی به فعالیت‌های اقتصادی استان بسیار ضروری و مهم است.
وی با بیان اینکه وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی استان در سال 1401 نشان می‌دهد تلاش عوامل اجرایی استان در بهبود این شاخص‎ها رو به جلو بوده است، افزود: نرخ مشارکت اقتصادی آذربایجان شرقی به میزان 1.5 درصد از میانگین کشوری بالاتر رفته و بخش خصوصی کاملا همراه بوده و بخش عمومی هم گردش مدار توسعه را تسریع می‎کند.
فرشکاران با اشاره به وجود حدود هشت هزار و 600 پروژه نیمه‌تمام در کشور، تصریح کرد: به اندازه 40 سال آینده در کشور پروژه زخمی وجود دارد که سرعت توسعه را کند ساخته اند، بنابراین باید عاقلانه رفتار کرده و تا آنجا که امکان دارد از شروع پروژه های جدید خودداری کنیم.
این مسوول توضیح داد: در آذربایجان شرقی توجه به شاخص‌ها، آمایش، مدل و قرارگیری در مدار توسعه و توازن استان مهم بوده و لازم است پروژه ها با اولویت سنجی به اتمام رسند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: از پروژه‌هایی که در راستای توسعه استان و گره‌گشایی موضوعات کلان هستند تمام قد حمایت می‌کنیم اما معتقدیم در شرایط فعلی شروع پروژه جدید به علم، نگاه و آینده‌نگری ما لطمه خواهد زد.
وی در ادامه بر ضرورت تقویت اعتبارات راه‌های شریانی و پروژه‌های آب و فاضلاب استان تاکید و اضافه کرد: قصد ما به انجام رساندن پروژه ها است و باید انقلابی در پروژه‌های راه، آب و فاضلاب استان ایجاد کنیم.

عملکرد مطلوب تیم مدیریتی استان در مصوبات سفر ریاست جمهوری
در این دیدار نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو، عملکرد تیم مدیریتی آذربایجان شرقی را در تصویب و تخصیص اعتبارات مصوب سفر اول ریاست جمهوری به استان بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بومی بوده و از طرف دیگر سال‌ها در تهران خدمت کرده است به تمام زوایا و گیر و پیچ های اداری اعتبارات واقف بوده و راهکارهای حل این موانع را به خوبی می شناسد.
محمد حسین فرهنگی ابراز داشت: پروژه های آب و فاضلاب با سلامتی و زندگی مردم ارتباط مستقیمی دارند و باید در اولویت تخصیص اعتباری و اتمام قرار گیرند.
وی در عین حال خاطرنشان ساخت: هر پروژه نیمه تمامی که به اتمام می‌رسد، فشار اقتصادی بر جامعه کاهش یافته و سرعت توسعه افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/
تلاش رو به جلوی آذربایجان شرقی در بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی/ وجود 8600 پروژه زخمی در کشور! نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار