خبر/

حضور دانشجویان ایرانی سازمان ملل

1402/03/03 - 18:49 - کد خبر: 93052 نسخه چاپی

نصر: مجمع جوانان شورای اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل متحد با حضور دو دانشجوی ایرانی برگزار شد.

به گزارش نصر، مجمع جوانان شورای اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل متحد، از 25‌ ام لغایت 27‌ ام آوریل (مصادف با پنجم تا هفتم اردیبهشت ماه 1402)  با حضور دو دانشجوی ایرانی، سیده خمساء اسبقیان، دانشجوی دکتری مهندسی خاک گرایش بیولوژی و بیوتکنولوژی خاک دانشگاه تهران و یوسف صابر، دانشجوی دکتری روابط بین‌الملل دانشگاه تهران در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
مجمع جوانان شورای اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل متحد برای دومین سال پیاپی از دو جوان ایرانی برای حضور در این برنامه بصورت رسمی دعوت بعمل آورد و نمایندگان ایران در زمینه های تخصصی تحصیلی و تجربی خود با دیگر نمایندگان کشورهای حاضر در برنامه به تبادل نظر پرداختند.
مجمع جوانان شورای اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل متحد، همه ساله توسط رئیس مجمع اقتصادی- اجتماعی (ECOSOC) و با همکاری وزارت امور اقتصادی و اجتماعی (DESA) و دفتر فرستاده دبیرکل در امور جوانان و با مشارکت شبکه بین آژانسی سازمان ملل متحد در امور جوانان برگزار می‌شود و هدف این نشست جهانی، فراهم کردن بستری تعاملی و جدی برای جوانان است تا در قالب جلسات عمومی و بحث‌‌های تعاملی موضوعی و منطقه‌ای، در گفتگو با نمایندگان جوان سایر کشورها، نظرات، ایده‌های نوآورانه و خلاقانه، درس‌آموخته‌ها، دغدغه‌ها و راهکارهای عملی خود را در مورد چگونگی تبدیل جهان به مکانی عادلانه‌تر، سبزتر و پایدارتر با یکدیگر و با تصمیم‌گیران، نمایندگان دولت‌ها، نمایندگان جوانان، سیاست‌گذاران و سایر فعالان و ذینفعان مرتبط در جامعه مدنی و بخش خصوصی دنیا به اشتراک بگذارند.
در ایام پساکرونا، این مجمع با تمرکز بر چالش‌های مهم حال حاضر دنیا، به بحث در زمینه‌های بحران آب، فراهم آب سالم و پاک و بهداشت جهانی، انرژی‌های پاک، صنعت، نوآوری و زیرساخت‌ها، شهرها و جوامع پایدار، محیط‌زیست و تغییر اقلیم، مشارکت برای اهداف مشترک در راستای دیپلماسی جوانان در عرصه‌ی بین‌الملل و ... می‌پردازد.
محورهای اصلی مورد بحث در این مجمع شامل ترویج توسعه پایدار، هماهنگی و همکاری‌های توسعه‌ای، تامین مالی، فعالیت‌های انسان‌دوستانه، همکاری‌های جوانان، آگاهی بخشی در سطح جهانی، ایجاد جامعه‌ی صلح‌آمیز و فراگیر و ارتباط با جوامع مدنی‌ با هدف نقش‌آفرینی جوانان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های مهم در راستای حل مسائل و چالش‌های روز دنیا و آمادگی برای حضور در مجامع مهم بین‌المللی است.
امسال نیز این مجمع با تاکید بر نقش ویژه و کلیدی جوانان در دستیابی به توسعه‌ی پایدار و تقویت اعتماد جوانان به چندجانبه گرایی؛ بررسی گفتگوی بین نسلی و همتا به همتا و در قالب نشست‌های عمومی و قاره‌ای طی سه روز کاری فشرده با حضور جوانان منتخب از کشورهای عضو سازمان ملل متحد برگزار شد.
انتهای پیام/
حضور دانشجویان ایرانی سازمان ملل سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار