فرماندار اهر خبر داد:

برآورد خسارت ۴۰ میلیارد تومانی سیل در اهر

1402/03/02 - 11:54 - کد خبر: 92972 نسخه چاپی

نصر: فرماندار اهر میزان برآورد سیل اخیر در این شهرستان را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش نصر، ابوالفضل غنی‌زاده در تشریح خسارت سیل به روستاهای شهرستان اهر افزود: در جریان بارش سیل‌آسای باران و تگرگ که موجب وقوع سیل شد به واحدهای مسکونی و دامی و بخش‌های راه ارتباطی، کشاورزی و زیرساخت‌های آب، برق و مخابرات 15 روستای شهرستان خسارت وارد شده است.
وی از خسارت ۵۰ درصدی سیل به ۱۵ واحد مسکونی و تخریب پنج واحد اماکن دامی در روستاهای سیل‌زده شهرستان اهر خبر داد و گفت: سیل به ۶ واحد مسکونی در روستای ستوت، چهار واحد مسکونی در روستای کقالق، سه واحد مسکونی در روستای نقاره‌کوب جدید و واحد مسکونی در روستای ساری‌سولی و به وسایل زندگی و لوازم خانگی این واحدهای مسکونی خسارت وارد کرده و در مناطق روستایی پنج واحد دامی تخریب شده است.
فرماندار اهر با بیان اینکه میزان خسارت وارد شده به واحدهای مسکونی و دامی ناشی از سیل سه میلیارد تومان برآورد شده است افزود: وقوع سیل به معابر روستاهای ساری‌سولی، ستوت، کقالق و نقاره‌کوب جدید خسارت قابل‌توجهی وارد کرده که برای بازسازی معابر این روستاها به اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی نیازمندیم.
غنی‌زاده همچنین از خسارت ۱۳ میلیارد تومانی به ۳۳۰ هکتار از اراضی زراعی، ۱۲۷ هکتار از باغات، زیرساخت‌ها و ادوات کشاورزی و جاده‌های بین‌مزارع شهرستان اهر خبر داد و گفت: متأسفانه در جریان وقوع سیل در روستاها، ۹۱ راس دام سبک و سنگین تلف شده و ۵۵ کیلومتر از جاده‌های بین‌مزارع تخریب و به ۳۳۰ هکتار از اراضی زراعی و ۱۲۷ هکتار از باغات شهرستان اهر خسارت وارد شد.
وی اضافه کرد: سیل به زیرساخت‌های تأمین آب شرب روستاهای نقاره‌کوب جدید، چولقشلاقی، باللی‌قشلاق، ساری‌سولی، کقالق، دوشتور، ستوت، دمیرتپه و نقدوز خسارت دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومانی وارد کرده که با تلاش اداره آب و فاضلاب شهرستان، آب شرب ۹ روستا وصل شده و در حال حاضر آب سه روستا قطع است.
فرماندار اهر با اشاره به خسارت سیل به زیرساخت‌های مخابرات و برق روستاهای ستوت، کیناب و کقالق یادآور شد: به دنبال وقوع سیل زیرساخت‌های مخابرات و برق روستاهای مذکور آسیب دیده بود، با این‌حال دستگاه‌های خدمات‌رسان در کمترین زمان ممکن نسبت به وصل مخابرات و برق اقدام کردند.
غنی‌زاده با تأکید بر این‌که پُل روستاهای قشلاق ذاخر، شیشه و کقالق بر اثر وقوع سیل تخریب شده است، اظهار کرد: در حال حاضر تردد به روستای قشلاق ذاخر به دلیل وقوع سیل و تخریب پُل، امکان‌پذیر نیست و راهداران در تلاش هستند تا با بازسازی راه ارتباطی، تردد به این روستا را برقرار کنند.
وی همچنین از تخریب ۵۱ کیلومتر از راه‌های روستایی خاکی، شنی و آسفالته بر اثر وقوع سیل در این شهرستان خبر داد و افزود: سیل به ابنیه‌های فنی راه ارتباطی روستاهای باللی‌قشلاق، گمش‌آباد و ساری‌سولی خسارت وارد کرد که با احتساب تخریب راه‌های روستایی و پُل‌ها، مجموع خسارت وارد شده به حوزه راه‌های روستایی شهرستان اهر هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.
انتهای پیام/
برآورد خسارت ۴۰ میلیارد تومانی سیل در اهر نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار