«فنی شو» میزبان مهندسان حوزه برق و کامپیوتر

برگزاری اولین مسابقات مهندسی-مهارتی در دانشگاه تبریز

1402/03/03 - 10:31 - کد خبر: 92960 نسخه چاپی

نصر: اولین دوره مسابقات مهندسی - مهارتی «فنی شو» هم‌زمان با گرامیداشت روز جهانی مخابرات در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، اینترنت ‌اشیا (Internet of Things) که به‌اختصار به آن IOT نیز می‌گویند علم جدیدی است که به‌تازگی وارد حوزه تکنولوژی شده است. تقریباً هر گوشه‌ای از جهان را تحت‌تأثیر قرار داده و بر شیوه‌های غیرقابل‌تصور زندگی انسان تأثیر می‌گذارد. در حال حاضر، جهان به این سمت می‌رود که طیف گسترده‌ای از وسایل و دستگاه‌ها به وب متصل می‌شوند. کشورها سعی بر این دارند تا در راستای شناخت هرچه بیشتر این فناوری و ترویج آن در این زمینه پیشرو باشند. 
در همین راستا اولین دوره مسابقات «فنی شو» با محوریت ایده‌پردازی حوزه اینترنت اشیا به همت انجمن علمی مخابرات دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز  و با همکاری پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز و هم‌زمان با روز جهانی مخابرات برگزار شد.
در این دوره از مسابقات که باهدف شناسایی، توانمندسازی و جذب شرکت‌کنندگان برگزار شده بود در ابتدا 14 ایده  توسط شرکت‌کنندگان از سراسر کشور به دبیرخانه رویداد ارسال شد پس از داوری‌های اولیه هشت ایده به مرحله نهایی راه یافتند. 
از هشت ایده راه‌یافته به مرحله نهایی چهار  ایده به‌عنوان ایده‌های شایسته تقدیر انتخاب شده و یک ایده به‌عنوان ایده برتر این دوره از مسابقات شناخته شد.
برنامه‌هایی در راستای توانمندسازی دانشجویان در حوزه اینترنت اشیا برنامه‌ریزی‌شده بود و یک کارگاه یک‌روزه آشنایی با اینترنت اشیا در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر یک هفته قبل از ارسال ایده‌ها برگزار شد که بازدید از شرکت صنایع صبح پالار آسیا از برنامه‌های این رویداد برای برگزیدگان این مسابقه است.
در ابتدای این همایش «کوزه کنانی» عضو هیئت‌علمی گروه الکترونیک دانشگاه تبریز حوزه گسترش روزافزون تکنولوژی در جهان اشاره کرد و گفت: توانمندسازی دانشجویان در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.
 در ادامه «علی حبیبی»مشاور فناوری اطلاعات  استانداری آذربایجان شرقی، به ضرورت‌های حضور فناوران بومی در اقتصاد دیجیتال و افزایش سهم اقتصاد این حوزه از سهم تولید ناخالص استان اشاره کرد.
 همچنین «معلمی» عضو هیئت‌علمی کامپیوتر دانشگاه تبریز و مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت صبح پالار آسیا به تبین اهداف این شرکت در راستای توانمندسازی و جذب نیرو از فارغ‌التحصیلان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر  پرداخت و در آخر از برگزیدگان مسابقه فنی شو تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/
برگزاری اولین مسابقات مهندسی-مهارتی در دانشگاه تبریز گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار