صفر تا صد اینترنت‌ ماهواره‌ای تا اینترنت ثابت؛

اینترنت ماهواره‌ای سریع‌تر از WIFI است؟

1402/03/01 - 21:48 - کد خبر: 92941 نسخه چاپی

نصر: اینترنت پرسرعت یا خیلی گران است، یا غیرقابل اعتماد یا کلاً در دسترس نیست، خوشبختانه، ارائه دهندگان خدمات جدید وارد بازار شده و گزینه های رقیب ماهواره‌ای و اینترنت بی سیم ثابت را ارائه می دهند.

به گزارش نصر، اگر تا به حال سعی کرده اید خدمات اینترنتی در مناطق روستایی دریافت کنید، بدون شک نام اینترنت ماهواره ای را شنیده اید. این به شما امکان می دهد به شبکه ماهواره های ارتباطی در مدار دسترسی داشته باشید.
اینترنت ماهواره ای به نمایندگی شرکت برای نصب تجهیزات در منزل شما نیاز دارد. گیرنده/پخش ماهواره مهمترین بخش است. نماینده قدرت سیگنال را در سراسر ملک شما اندازه گیری می کند و بهترین مکان برای نصب آن را پیدا می کند.
پس از اتصال سیم و اتصال به روتر، آماده دریافت اینترنت از ماهواره های در حال گردش هستید. این قدیمی‌ترین شکل سرویس اینترنت موجود است و پیشرفت‌های جدید سرعت و قابلیت اطمینان اینترنت ماهواره‌ای را تا حد زیادی بهبود بخشیده است.
اینترنت ثابت دارای مزایای زیادی نسبت به سرویس ماهواره ای بر اساس فاصله تا گیرنده شماست. در بسیاری از موارد، اینترنت ثابت ارزان‌تر، سریع‌تر و قابل اطمینان‌تر از خدمات ماهواره‌ای مشابه است.
پهنای باند همان چیزی است که ارائه دهندگان وقتی به شما x تعداد مگابیت در ثانیه (Mbps) را می‌دهند به آن اشاره می کنند. این یکی از دو معیاری است که معمولاً برای صحبت در مورد سرعت اینترنت استفاده می شود.
اینترنت ماهواره ای سراسری معمولاً از پهنای باند کمتری نسبت به بی سیم ثابت برخوردار است. سرعت دانلود در ماهواره بین 15 تا 30 مگابیت در ثانیه است. برای بی سیم ثابت، احتمالاً می توانید سرعت 50 مگابیت در ثانیه را پیدا کنید.
این یک افزایش قابل توجه در سرعت کلی است، اما این تمام داستان نیست. برای اینکه بفهمید اینترنت شما واقعا چقدر سریع است، باید تاخیر را در نظر بگیرید.
تأخیر به مدت زمانی اطلاق می شود که اتصال شما برای ارسال اطلاعات از رایانه شما به شبکه و برگشت به آن نیاز دارد. این در میلی ثانیه (ms) اندازه گیری می شود و همراه با پهنای باند مهم ترین معیار سرعت اینترنت است.
هنگامی که از یک ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای استفاده می کنید، اطلاعات شما باید از طریق جو به ماهواره منتقل شود. سپس باید از ماهواره به هاب شبکه برود و برگردد. به دلیل این زمان طولانی سفر، اینترنت ماهواره ای از تأخیر بسیار بالایی رنج می برد. شما معمولاً باید انتظار تاخیر 500 میلی ثانیه را حتی در شرایط عالی داشته باشید.
سیگنال های بی سیم ثابت نسبت به سیگنال های ماهواره ای زمان سفر بسیار کمتری دارند. در بسیاری از موارد، آنها کمتر از یک مایل از خانه شما به یک برج سلولی وصل هستند. این به طور جدی تاخیر شبکه را کاهش می دهد.
شما می توانید به طور معمول انتظار داشته باشید که تاخیر بی سیم ثابت زیر 50 میلی ثانیه داشته باشید. این یک پیشرفت بزرگ نسبت به متوسط تأخیر اینترنت ماهواره ای است.
آب و هوای بد یک واقعیت زندگی است، اما نباید بر اتصال اینترنت شما تأثیر بگذارد. بسته به اینکه اینترنت بی سیم ثابت یا ماهواره ای را انتخاب کنید، ممکن است تغییرات آب و هوایی قابل توجهی را مشاهده کنید.
در اینترنت ماهواره‌ای از آنجا که این سرویس از طریق ماهواره ها ارائه می شود، طوفان های درون مدار و سایر رویدادهای آب و هوایی می توانند بر سیگنال تأثیر بگذارند. حتی لازم نیست در جایی که شما زندگی می کنید باران باشد. اگر ایستگاه زمینی که به ماهواره سیگنال می فرستد در شرایط طوفانی باشد، همین اتفاق خواهد افتاد. این یکی از بزرگترین معایب اینترنت ماهواره ای است.
بی سیم ثابت از اختلالات ناشی از آب و هوا رنج نمی برد. همانطور که تلفن همراه شما همچنان در هنگام طوفان کار می کند، بی سیم ثابت نیز به کار خود ادامه می دهد. این به این دلیل است که سیگنال بی سیم ثابت برای رسیدن به شما لازم نیست از اتمسفر بالایی عبور کند. از برج های سلولی اختصاصی سرچشمه می گیرد و بسیار نزدیک به زمین حرکت می کند. این باعث می شود سیگنال های بی سیم بسیار قوی تر از سیگنال های ماهواره ای باشند.
انتهای پیام/
اینترنت ماهواره‌ای سریع‌تر از WIFI است؟ خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار