منصوری:

دولت برای مدیریت ناترازی‌ها برنامه‌ریزی کرده است

1402/03/01 - 20:15 - کد خبر: 92937 نسخه چاپی

نصر: معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت: باید ناترازی‌های کشور را هم در حوزه تولید و هم حوزه مصرف حل و خلأهای موجود را برطرف کنیم.

به گزارش نصر، محسن منصوری در نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی اظهار کرد: ما با مجموعه‌ای از ناترازی‌ها در کشور مواجهیم که باید آن را مدیریت کنیم، در گاز و آب و برق و ارز این مشکل را داریم که باید هم در حوزه تولید و هم مصرف بخشی از این خلاءها را پر کنیم. دولت نیز در این زمینه برنامه‌ریزی کرده است و در این جهت حرکت می‌کند.
وی افزود: زیرساخت‌های ما کمبود و کاستی‌هایی در استان آذربایجان شرقی دارد که رسیدگی به یک بخش از آن به عهده دولت است و بخشی دیگر به عهده بخش خصوصی. ما همچنین مصوباتی را در دولت خواهیم داشت که صدور مجوزها را برای سرمایه‌گذاران تسهیل می‌کند و آن را سرعت می‌بخشد.
منصوری ادامه داد: در زمینه تسهیلات بانکی نیازمند حمایت بانک‌ها از تولیدکنندگان هستیم و تقاضای ما این است که بانک‌ها همت کنند و تعهدات خود در این زمینه را انجام دهند. برخی بانک‌ها در اجرای تعهدات در استان در حد صفر بوده‌اند که باید این روند را اصلاح کرد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهوری تأکید کرد: طرحهایی که نیازمند به تسهیلات است باید جمع‌بندی شود تا نسبت به پرداخت تسهیلات اقدامات لازم صورت گیرد. استان آذربایجان شرقی یک استان اقتصادی است اما در عین حال که پنج درصد جمعیت کشور را داراست به همان مقدار هم خدمات دریافت می‌کند؟ 
وی یادآور شد: برخی مسائل استان آذربایجان شرقی ملی است، از جمله تراکتورسازی که باید ویژه به آن کمک شود چرا که هم شغل ایجاد می‌کند و هم به کشاورزان کمک می‌رساند. بانک‌ها در این زمینه می‌توانند نقش جدی داشته باشند و لازم است سقفی برای ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها در نظر گرفته شود.
منصوری با بیان اینکه در موارد متعدد بهترین شهرک‌های صنعتی ما خصوصی است، اظهار کرد: یکی از مصوبات مهم ما این است که حتماً مجوزهایی برای شکل‌گیری شهرک صنعتی داشته باشیم و ناحیه‌های صنعتی را به شهرک صنعتی ارتقاء دهیم. توسعه شهرک‌های صنعتی با موافقت دولت همراه است اما نیازمند رعایت قواعد و اصول در این زمینه هستیم.
معاون اجرایی رئیس جمهوری با تاکید بر توسعه متوازن صنعتی در کشور، اظهار کرد: مناطق محروم استان را باید در اولویت برنامه‌ریزی‌ها با هدف تولید ثروت قرار دهیم و اگر کارویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم که به اقدامی مشخص برسد می‌تواند تأثیرگذاری مثبتی داشته باشد. 
انتهای پیام/
دولت برای مدیریت ناترازی‌ها برنامه‌ریزی کرده است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار