وزیر آموزش و پرورش؛

نماز در ۸۵ درصد مدارس کشور اقامه می‌شود

1398/09/21 - 13:12 - کد خبر: 9293 نسخه چاپی

نصر: وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت اشاعه فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان گفت: علاوه بر به صدا درآمدن زنگ نماز، در ۸۵ درصد مدارس کشور نماز اول وقت ظهر اقامه می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی امروز پنجشنبه در بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در گرگان اظهار داشت: برپایی نماز جماعت در مدارس، یکی از برنامه های مهم نظام تعلیم و تربیت و فرایند رسمی آموزش برای شکل‎گیری روح نیایش و پرستش و عمق پیوند انسان با خالق در دانش آموزان است.
وی بیان کرد: مدرسه نقش عمیق و گسترده ای در تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد و در صورت ارایه درست آموزه های دینی، چگونگی الفت و انس با خدا در آنان نهادینه می شود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: سهم مدرسه در ترویج فرهنگ نماز ممکن است از مساجد هم بیشتر باشد و با تربیت نسلی مومن و نمازخوان می تواند بر تعداد یاران و یاوران مساجد اضافه کند.
حاجی میرزایی ادامه داد: در سال های گذشته تمرکز آموزش و پرورش فقط در عرصه علم آموزی بود اما با توجه به تاکیدات سند تحول بنیادین و ضرورت بازنگری در سیاست ها، توجه به تربیت دانش آموزان مورد توجه جدی قرار گرفته است.
وی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت، مهم‌ترین کارکرد مدرسه، تربیت است که شکل‌گیری مفهوم تربیت در دانش آموزان با نماز امکان پذیر است.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: پیوند نماز و نظام آموزش و پرورش وسیع و گسترده است و این نهاد همواره تلاش می کند برای ادای دین خود به ساحت نماز، بر حجم و تنوع تلاش‌ها در راستی ترویج این فریضه اضافه کند.
حاجی میرزایی اظهار داشت: در آموزش و پرورش تلاش می کنیم همه ابزارها را برای تربیت نسل جوان به کار بگیریم تا روح پرستش و نیایش در مدارس تقویت شود.
وی از انتشار ۱۸ عنوان کتاب شامل احکام ویژه دانش آموزان و کتاب راهبردی نور ولایت برای ترویج نماز خبر داد و گفت:  علاوه بر آن، بیش از پنج هزار مدیر و معلم تحت عنوان "مدیران برنامه‌های یاوران نماز" آموزش های لازم برای رونق دادن بیشتر نماز در مدارس را فرا گرفتند.
وی به پرداخت نشدن حق الزحمه امامان جماعات مدارس اشاره و بیان کرد: اولویت اول بودجه های مدارس، اختصاص سرانه آموزشی است که تلاش می کنیم اشکال ساختار بودجه آموزش و پرورش را برطرف کرده و پرداخت این حق الزحمه ها را آسان تر کنیم.
انتهای پیام/
نماز در ۸۵ درصد مدارس کشور اقامه می‌شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار