معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان شرقی:

مبارزه با قاچاق باید مستمر و هدفمند باشد

1402/03/01 - 16:37 - کد خبر: 92923 نسخه چاپی

نصر: معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه پدیده قاچاق یک معضل چندبعدی در جامعه است که اقتصاد، سرمایه گذاری، تولید و توزیع کالا و سلامت را تحت تاثیر قرار داده و به خطر می‌اندازد، گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید مستمر و هدفمند باشد.

به گزارش نصر، جعفر رزمی روز دوشنبه در جلسه کمیسون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با اشاره به وجود پنج کارگروه و ۳۲ دستگاه زیرمجموعه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: زمانی سیاست‌های ستاد به‌درستی پیش می‌رود که برنامه‌های طراحی شده توسط دستگاه‌های دخیل عضو به‌درستی اجرا شوند و کارگروه‌ها فعال باشند.
وی گفت: سامانه جامع تجارت ایران مربوط به حوزه پیشگیری ستاد قاچاق کالا و ارز بوده و برای شناسایی شبکه رسمی از غیررسمی و برای صحت و اصالت سنجی کالاها راه اندازی شده است.
رزمی افزود: کالا از دو حالت وارد مبادی می شود؛ یکی کالایی که از شبکه رسمی وارد کشور شده و یا در داخل تولید می شود باید حقوق و عوارض دولتی را پرداخت کند و ماهیت اینها مشخص شده است، بر این اساس چنان چه کالایی از شبکه غیررسمی وارد کشور شده و یا در داخل به صورت غیرشبکه ای تولید می شود کالای قاچاق محسوب می شود.
معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سامانه جامع تجارت با همکاری تمامی صنوف و فعالین اقتصادی باید مورد بهره برداری قرارگیرد، هرچند عدم همکاری برخی صنوف ازجمله طلا در استان مشاهده می شود که لازم است تدابیر لازم اتخاذ شود تا چارچوب و ضوابط در این راستارعایت شود.
رزمی افزود: نیاز است که قاچاق در حوزه طلا و سکه شناسایی و ردیابی شود و اطلاعات دقیق در مورد مقابله داشته باشیم. اگراطلاعات دقیق نباشد نمی توان در حوزه مقابله کاری کرد و موفق شد.
وی گفت: پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا گامی مؤثر در حمایت از تولید و تولیدکنندگان است و حضور میدانی و نظارت بر فرآیندها و استمرار روند بازرسی ها در مسیر رفع موانع و مشکلات، بسیار حائز اهمیت است.
انتهای پیام/
مبارزه با قاچاق باید مستمر و هدفمند باشد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار