خبر/

۳۲ درصد اعتبارات ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی جذب شد

1402/03/01 - 11:01 - کد خبر: 92888 نسخه چاپی

نصر: معاون فنی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجانشرقی از جذب ۳۲ درصدی اعتبارات ورزشی مصوب سفر رییس جمهور به استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از این اعتبارات جذب شده است.

به گزارش نصر، عطا شرفشاهی روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: در این سفر که خردادماه سال گذشته انجام شد ۳۸۵ میلیارد تومان برای تکمیل یا مرمت سالن ها و اماکن ورزشی استان اعتبار تخصیص یافت که ظرف مدت سه سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ باید جذب و هزینه شود.
وی اضافه کرد: این اعتبارات در ۶ بند برای استان تعریف شد که در بند نخست، اختصاص پنج میلیارد تومان برای بازسازی استادیوم ملکان در نظر گرفته شد که خوشبختانه ۱۰۰ درصد اعتبار تخصیصی جذب و هزینه شد.
 استخر قهرمانی ورزشگاه یادگار امام ره تبریز
شرفشاهی ادامه داد: در بند ۲ نیز برای تکمیل استخر قهرمانی مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) تبریز ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافت و با توجه به اینکه این استخر زیر نظر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در حال ساخت است مبلغ ۳۰ میلیارد تومان از سوی این شرکت جذب شده و به زودی پیمانکار، کارگاه خود را در این استخر فعال خواهد کرد.
وی با اشاره به اختصاص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار در بند سه این مصوبه، گفت: این مبلغ برای اتمام ۱۰ پروژه نیمه تمام ورزشی استان شامل چند سالن ورزشی و چمن مصنوعی در شهرهای مختلف با اولویت مناطق کم برخوردار است که حدود ۲۹ میلیارد تومان آن جذب شده و برخی سالن ها و زمین چمن مصنوعی هم افتتاح و بهره برداری شده است.
 ورزشگاه یادگار امام ره تبریز
معاون فنی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی بیشتر رقم اختصاصی به ورزش استان در سفر رییس جمهور را ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم که در بند چهار تعریف شده برای تکمیل نواقصات و همچنین مرمت ورزشگاه یادگار امام ره تبریز اختصاص یافته که ظرف سه سال و هر سال ۴۰ میلیارد تومان اختصاص می یابد.معاون فنی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی بیشتر رقم اختصاصی به ورزش استان در سفر رییس جمهور را ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم که در بند چهار تعریف شده برای تکمیل نواقصات و همچنین مرمت ورزشگاه یادگار امام ره تبریز اختصاص یافته که ظرف سه سال و هر سال ۴۰ میلیارد تومان اختصاص می یابد.
شرفشاهی گفت: برای سال اول (۱۴۰۱) از مجموع ۴۰ میلیارد ریال اختصاصی ۱۲.۷ میلیارد تومان جذب شد که صرف بازسازی نورافکن ها، رختکن و قسمتی از سکوها شد و ۱۲ میلیارد تومان هم از این مبلغ از سوی شرکت توسعه جذب شده که تارتان این ورزشگاه را تعویض کند.
وی افزود: تعویض تارتان ورزشگاه یادگار امام ره تبریز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد که امیدواریم هرچه زودتر این طرح عمرانی نیز آغاز و خاتمه پذیرد تا چهره این ورزشگاه تغییر یابد.
 ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بناب
وی به تخصیص ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بناب در بند پنجم اشاره کرد و گفت: تکمیل این ورزشگاه یکی از خواسته های مردم منطقه بود که خوشبختانه ۳۰ میلیارد تومان تاکنون جذب شده و در پروژه هزینه شده و می شود.
شرفشاهی بیان کرد: در بند ششم و آخرین بند از اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور، ۱۰ میلیارد تومان به تکمیل سالن ورزشی عجب شیر اختصاص یافت که از این مبلغ، پنج میلیارد تومان جذب شده و این سالن که اختصاصی رشته های رزمی و پینگ پنگ است در ۲ طبقه، در حال تکمیل شدن است.
معاون فنی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی همچنین به سفر پیش روی رییس جمهور به استان و برنامه های اداره کل برای این سفر اشاره کرد و گفت: در نظر داریم تا در این سفر سالن اختصاصی تیراندازی، زمین چمن مصنوعی کلیبر، میانه و ورزقان و همچنین تعمیرات برخی سالن های ورزشی از جمله سالن ولایت بناب را به عنوان طرح های ورزشی استان معرفی کنیم و تعویض و تعمیر کفپوش برخی سالن های ورزشی را در برنامه قرار دهیم تا در این سفر به عنوان مصوبات جدید ورزشی تصویب شوند.
انتهای پیام/
۳۲ درصد اعتبارات ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی جذب شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار