رئیس‌جمهور در هیأت دولت:

دولت مسئول پیگیری فرامین رهبری برای تقویت روابط با کشورهای مسلمان و همسایه است

1402/02/31 - 20:29 - کد خبر: 92854 نسخه چاپی

نصر: رئیس‌جمهور با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار سفرا و مسئولان وزارت امور خارجه بر تلاش همه دستگاه‌ها برای تقویت روابط ایران با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو تأکید کرد.

به گزارش نصر، «سید ابراهیم رئیسی» بعد از ظهر یکشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز گذشته سفرا و مسئولان وزارت امور خارجه درباره ضرورت تقویت ارتباطات و تعاملات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو، تأکید کرد نه فقط وزارت امور خارجه، بلکه همه دستگاه‌های اجرایی باید این موضوع را با جدیت دنبال کنند.
رئیس جمهور، اقدام و عمل برای ارتقای سطح روابط و گسترش تعاملات با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو را وظیفه همه دستگاه‌ها و وزارت امور خارجه را مسئول پیگیری این اقدامات عنوان کرد و افزود: روابط با کشورهای هدف در کمتر از دو سال گذشته اگر چه افزایش قابل توجهی داشته است، اما با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند بیش از سطح فعلی ارتقا یابد.
 رئیسی در بخشی دیگر از سخنانش عملیات دریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گردش به دور کره زمین را افتخارآفرین و غرورانگیز توصیف و تصریح کرد: این اقدام ارتش نشانه اقتدار و قدرت نیروی دریایی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و شایسته قدردانی است.
رئیس‌جمهور در ادامه به صرف زمان طولانی در بعضی دستگاه‌ها برای صدور مجوزها و پاسخ به استعلامات اشاره کرد و اظهار داشت: اتلاف وقت فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و مردم به این شکل به هیچ وجه به صلاح اقتصاد کشور نبوده و باید زمان اقدام هر دستگاهی برای صدور مجوز یا پاسخ به استعلامات محدود و معین شود.
رئیسی در بخش ابتدایی سخنانش سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) را به عموم جامعه و به ویژه زنان و دختران ایران زمین تبریک گفت و تصریح کرد که همگان و از جمله دختران می‌توانند در همه عرصه‌های اخلاقی، انسانی، اجتماعی و دینی از ایشان الگوبرداری کنند.
انتهای پیام/
دولت مسئول پیگیری فرامین رهبری برای تقویت روابط با کشورهای مسلمان و همسایه است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار