خبر/

تخصيص 320 ميليارد تومان به توسعه راه‌هاي روستايي آذربايجان شرقي

1402/02/31 - 18:09 - کد خبر: 92843 نسخه چاپی

نصر: رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان شرقي از تخصيص 320 ميليارد تومان اعتبار به توسعه راه‌هاي روستايي استان در سال جاري خبر داد.

به گزارش نصر، محمد فرشکاران در جلسه بررسی مشکلات طرح‌های راه‌های روستایی شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند اظهار کرد: ۲۵ درصد اعتبار راه‌های روستایی امسال استان به این سه شهرستان اختصاص داده شده است.
وی متذکر شد: با توجه به اینکه اغلب راه‌های روستای در منطقه خداآفرین، کلیبر و هوراند جزو راه‌های اصلی قرار نمی‌گیرند، نمی‌توانند از اعتبارات ملی استفاده کنند؛ بنابراین یک عقب افتادگی اعتباری در این مناطق وجود دارد که باید طی چند سال رفع شود.
وی با بیان اینکه توسعه تابعی از راه است خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرستانی مثل خداآفرین با وجود طبیعت بکر و آب فراوان که می‌تواند در آینده یکی از مستعدترین مناطق گردشگری شمال غرب کشور شود به دلیل نداشتن راه‌های دسترسی مناسب جزو مناطق محروم کشور به شمار می‌رود.
فرشکاران با اشاره به شروع ۴۶ پروژه راه روستایی در شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند در سال ۱۳۹۹ گفت: لازم است از میان این تعداد، چند پروژه اولویت‌دار تعریف و با تامین اعتبار حداکثری هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.
اروجعلی علیزاده، مدیر کل راهداری و حمل و نقل آذربایجان‌شرقی نیز گفت: ۸ پروژه راه روستایی در مجموع به طول ۴۳ کیلومتر در شهرستان خداآفرین، ۲۵ طرح به طول ۹۷ کیلومتر در کلیبر و ۱۳ پروژه به طول ۷۴ کیلومتر در شهرستان هوراند فعال است که اگر به اتمام برسند، این شهرستان‌ها از لحاظ راه‌های آسفالت روستایی به میانگین استان خواهند رسید.
انتهای پیام/
تخصيص 320 ميليارد تومان به توسعه راه‌هاي روستايي آذربايجان شرقي نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار