استاندار زنجان:

نیازمند تغییر نگاه مدیریتی برای توسعه اقتصادی استان هستیم

1402/02/31 - 15:39 - کد خبر: 92829 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: نیازمند تغییر نگاه مدیریتی و انجام اقدامات موثر برای پیشبرد برنامه‌های رشد و توسعه اقتصادی در استان هستیم.

به گزارش نصر، محسن افشارچی روز یکشنبه در نشست با مدیران پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان بر پروژه محوری در برنامه های توسعه ای استان اشاره کرد و افزود: در حوزه فعالیت های دانش بنیان نیز باید چنین رویکردی مد نظر قرار گیرد هرچند جنس فعالیت ها در این حوزه متفاوت است ولی می توان در این بخش نیز پروژه ها و روندهای مشخصی را تعریف کرد.
وی ادامه داد: تامین زیرساخت ها برای فعالیت های دانش بنیان و فناورانه وظیفه دولت است و ما در این زمینه در استان گام های خوبی در تهیه زمین برای استقرار واحدها برداشته ایم.
افشارچی با بیان اینکه باید افراد جدی در حوزه فعالیت های دانش بنیان و فناورانه شناسایی، حمایت و هدایت شوند، گفت: هدف اصلی در توسعه فعالیت های دانش بنیان باید این باشد که سهم این حوزه در اقتصاد استان افزایش یابد و برنامه ریزی ها و اقدامات هم معطوف به این مهم باشد.
استاندار زنجان بر ضرورت تعریف و ایجاد زنجیره ارزش در تولیدات استان تاکید کرد و ادامه داد: این موضوع به عنوان مولفه تعیین کننده در تدوین اطلس سرمایه گذاری و نیز سند آمایش استان مد نظر قرار گرفته است.
ریس پارک علم و فناوری استان زنجان نیز در این نشست بر لزوم هم افزایی و پرهیز از موازی کاری در توسعه اکوسیستم فناوری استان تاکید کرد و گفت: تلاش ما حرکت در مسیری است که بتوانیم سهم اقتصاد دانش بنیان را در استان بیشتر کنیم.
عباسعلی زمانی افزود: دغدغه تحقق عدالت در توسعه کسب و کارهای فناورانه در استان مطرح است و در همین راستا ایجاد مراکز نوآوری در همه شهرستان های استان در دستور کار و پیگیری قرار دارد.
به گفته رییس پارک علم و فناوری استان زنجان در زمان حاضر شمار شرکت های دانش‌بنیان استان به ۱۰۲ شرکت رسیده است و از این حیث زنجان رتبه ۱۳‌ را بین استان های کشور دارد.
انتهای پیام/
نیازمند تغییر نگاه مدیریتی برای توسعه اقتصادی استان هستیم خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار