معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان ‌شرقی:

توجه به کیفی‌سازی در حوزه جوانی جمعیت ضروری است

1402/02/30 - 10:30 - کد خبر: 92734 نسخه چاپی

نصر: معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان ‌شرقی تاکید کرد: نباید نگاهی صرفاً کمی و عددی به جوانی جمعیت داشته باشیم، بلکه بحث کیفی‌سازی جوانی جمعیت و ارتقای شاخص‌های مرتبط با جوانی جمعیت نیز باید مورد توجه باشد.

به گزارش نصر، جهانبخش سلمانیان در آیین اختتامیه رویداد استانی جایزه ملی جوانی جمعیت، اظهار کرد: امید است در کنار هم بتوانیم کارهای موثری در رابطه با جوانی جمعیت رقم بزنیم.
وی با اشاره به تصویب قانون جوانی جمعیت در پاییز ۱۴۰۰، گفت: بعد از تصویب این قانون تمامی دغدغه‌مندان و دلسوزان کشور، خارج از مسئولیت‌های اداری و حقوقی، وارد صحنه شده و با توجه به حرکت کشور به سمت پیری جمعیت، احساس تکلیف کردند و برنامه‌های مختلفی اجرا کردند.
وی با تاکید بر اینکه نگرش اعتقادی به مسایل مورد تاکید بوده، چرا که با داشتن نگرش اعتقادی به مسائل دیگر فرد منتظر مسئولیت نشده و نسبت به مسائل احساس تکلیف خواهد داشت، افزود: در رابطه با قانون جوانی جمعیت نیز فعالیت‌های خوبی از طرف اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری، معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان و سایر فعالان این حوزه انجام شده که جای قدردانی دارد.
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی، در ادامه بر اهمیت کیفی‌سازی ابعاد مختلف جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در کنار اقدامات کمّی در حوزه جوانی جمعیت، بحث کیفی سازی شاخص‌های مرتبط با جمعیت مثل امید به زندگی و... نیازمند یک سری اقدامات در حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... است.
انتهای پیام/
توجه به کیفی‌سازی در حوزه جوانی جمعیت ضروری است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار