واکنش به پیام مخاطب نصر |

اظهارات غیرکارشناسی زیانبار است | ماجرای قیمت فردایی طلافروشان

1402/02/30 - 09:35 - کد خبر: 92727 نسخه چاپی

نصر: به دنبال انتقاد یکی از مخاطبان نصر در خصوص قیمت فردایی طلای فروخته شده اش واکنش ها نسبت به این‌موضوع از سوی فعالان صنف طلا و جواهر تبریز بسیار شدید بود.

به گزارش نصر، این واکنش های تند تا حدی بود که برخی طلا فروشان به منظور اثبات صحت اقدام خود در خرید طلای فردایی؛ رسانه نصر را تهدید به شکایت قضایی و پیگیری دلیل انعکاس پیام شهروند تبریزی کردند.
میرمحمد پور اقدم شربیانی؛ رئیس اتحادیه طلا، جواهر و سکه تبریز نیز به این موضوع واکنش نشان داد و در پیامی مکتوب اعلام کرد: روز  ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ رسانه نصر در مورد نحوه خرید طلا از سوی همکاران صنف طلا اقدام به پخش یک فایل صوتی نموده است که پاسخ اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تبریز به شرح ذیل است: 

در آغاز به استحضار تمام هموطنان عزیز می رساند اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه و اعضای آن صیانت از حقوق مصرف کنندگان محترم و برخورد با متخلف را بر خود فرض می داند.
از اینکه زمان کشف قیمت طلا در سراسر کشور حدود ساعت ۱۲ ظهر بوده و زمان پایان کار بانک ها ۱۳:۳۰  ظهر می باشد.
عملا در این صنف امکان نقل و انتقال پول حدود دو ساعت بوده و غیر از این بازه زمانی، امکان معامله و واریز وجه در همان دقیقه امکان پذیر نمی باشد.
 

مگر برای مبالغ اندک و در چنین شرایطی انتقال پول به فردای روز معامله موکول می گردد و خواست مشتری برای دریافت مبلغ مورد بیع در خارج از بازه زمانی فوق الذکر میسر نمی باشد و این رویه در بازار بورس و موسسات پولی غیر بانکی نیز جاری می باشد.
لذا اظهارات غیرکارشناسی در رسانه ها را زیانبار می دانیم و براین اساس توصیه می گردد افراد ابتدا معلومات خود را در مورد نحوه خرید و فروش طلا افزایش دهند که اگر واقعیت درست مطالعه نگردد و چنین اظهاراتی مطرح گردد،می تواندبه فضای کسب و کار و اعتماد طرفین آسیب وارد نماید و این اتحادیه آمادگی خود را برای انتقال معلومات لازم به اصحاب رسانه و هموطنان عزیز اعلام می دارد.
اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تبریز یکبار دیگر تعهد خود را برای حفظ حقوق مصرف کنندگان محترم و فعالین رسمی این صنف و صنعت اعلام داشته و دفاع از حقوق اعضای خود را که مورد هتگ حرمت واقع گردیده اند برای خود محفوظ می داند. 
انتهای پیام/
اظهارات غیرکارشناسی زیانبار است | ماجرای قیمت فردایی طلافروشان نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   بابک   12 ماه پیش  

من از طرف خودم و مردم از ایشان و صنف طلافروشان و کلیه مسولان باتدبیر و تلاشگر عذرخواهی مینمایم. ما مردم قطعا لایق بزرگوارانی چون شما نمی باشیم به همین منظور خواهشمندیم مساعدت بفرمایید تا جمع کنیم و برویم.
پژوهشیار