یادداشت/

اتفاقات و حاشیه های خوش گردهمایی روابط عمومی ها در تبریز

1402/02/29 - 12:36 - کد خبر: 92694 نسخه چاپی

نصر: گردهمایی سالانه مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در حال و هوایی بهاری ۲۸ اردیبهشت ماه به روال سالهای گذشته در سالن جمهوری استانداری آذربایجان شرقی برگزارشد.

بررسی دقیق و موشکافانه این رویداد را به اصحاب رسانه و کارشناسان روابط عمومی می سپارم اما به عنوان فردی که در طول سه دهه گذشته در بسیاری از این گردهمایی ها نشست و برخاست داشته و چهار دوره دوساله به عنوان عضو هیئت رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی از نزدیک در چند وچون این فضاها بوده ام، به صراحت می گویم که مراسم امسال هفته روابط عمومی از پاره ای جهات متمایز از سال های قبل بود که مهم ترین آنها به شرح زیر است:
اعتماد، مدارا و تفویض اختیار نهاد حاکمیت به شاخه استانی انجمن روابط عمومی ایران به عنوان یک تشکل صنفی در سال های گذشته فضای حاکم برگردهمایی روابط عمومی ها عموما دولتی و حاکمیتی  بود، در حالی که رویه امسال کمتر چنین بود و برخلاف سال های گذشته خبری از " به به و چه چه " گفتن های مرسوم اداری نبود و مطالبه گری در محتوای خواسته های سخنرانان و مدیران روابط عمومی موج می زد.

حضور رییس و برخی اعضای هیئت مدیره انجمن روابط عمومی در مراسم
انجمن روابط عمومی ایران یک نهاد قدیمی و تخصصی در حوزه روابط عمومی است که بیش از ۵۰ سال سابقه فعالیت دارد و یکی از قدیمی ترین انجمن های تخصصی در ایران است، علی رغم مدت زمان کم از راه اندازی شاخه استانی در تبریز، دفتر استانی این انجمن بنا به اذعان رییس انجمن روابط عمومی ایران در گردهمایی اخیر، فعال ترین دفتر استانی در سطح کشور معرفی شد.
تلاش های رییس و اعضای شورای سیاست گذاری در همین مدت کم، پای پایتخت نشینان را به تبریز کشاند تا از نزدیک ه شاهد فعالیت ها و عملکرد همکاران خود در تبریز باشند.

رعایت اخلاق حرفه ای و ترجیح منافع صنفی بر منافع حزبی و سیاسی
از نکات برجسته و جالب توجه گردهمایی اخیر، حضور برخی مدیران سابق روابط عمومی در مراسم بودکه سلایق و دیدگاه های سیاسی خود را پشت در سالن جمهوری گذاشته و به گردهمایی آمده بودند.
این اتفاق قطعا بیانگر رعایت اخلاق حرفه ای، بلوغ فکری، مناعت طبع و ترجیح منافع صنفی و حرفه ای بر منافع دیگر بود، اتفاقی که به سادگی نباید از کنار آن گذشت، به اعتقاد نگارنده این رفتارها و منش ها که اتفاقا نیاز به تکرارهم دارد، قابل تحسین، تعریف و عبرت آموز است و به ارتقای جایگاه شغلی کمک می کند.
تقدیر از پیشکسوتان عرصه روابط عمومی و رونمایی از پوستر جشنواره هنر هشتم پاسداری از حریم خدمتگزاری و تکریم پیشکسوتان که سال های متمادی از زندگی و سرمایه عمر خود را وقف رشته روابط عمومی نموده اند، از نقاط قوت گردهمایی اخیر بود، البته  این بخش از مراسم در سال های اخیر در قالب یک رسم پسندیده، نهادینه شده است.
قدردانی از محمد کسرایی آذر از اولین دانش آموختگان دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی در سال ۱۳۴۹نقطه اوج این قدردانی ها در کنار تکریم از آقایان حیدر پور و گلکار مدیران روابط عمومی سال های نه چندان دور در دانشگاه تبریز و برق منطقه ای آذربایجان بود، کسرایی آذر با آن موهای سپید و اشک هایی که از گوشه چشمانش جاری بود، نتوانست  ایران دوستی، عشق به تاریخ و فرهنگ آذربایجان را حتی  برای دقایقی پنهان کند و راستگویی در رفتار و کردار که متاعی بسیار با ارزش و نایاب در دنیای امروز است.

به قلم محمدرضا عزیزپور
انتهای پیام/
اتفاقات و حاشیه های خوش گردهمایی روابط عمومی ها در تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار