خبر/

اعتراض جمعی از پیشکسوتان فوتبال آذربایجان/ تنها موزه فوتبال ایران در آستانه نابودی!

1402/02/29 - 12:06 - کد خبر: 92691 نسخه چاپی

نصر: جمعی از پیشکسوتان فوتبال آذربایجان در نامه ای سرگشاده به شهردار تبریز خواستار رسیدگی به وضعیت موزه فوتبال تبریز به عنوان تنها موزه فوتبال ایران شدند.

به گزارش نصر، در این نامه که خطاب به بعقوب هوشیار شهردار تبریز و اعضلی شورای شهر تبریز نوشته آمده است:

طبق اسناد و تصاویر موجود، ورزش فوتبال در دوره قاجار برای اولین بار در ایران به شهر تبریز آمده است. بعد از انتشار کتاب « تاریخ فوتبال تبریز» و همچنین تاسیس موزه فوتبال آذربایجان (اولین و تنها موزه فوتبال ایران) توسط شهرداری کلان شهر تبریز، نگاه کارشناسان و مسئولین ورزش کشور به فوتبال تبریز کاملاً تغییر کرده است. 
 

خوشبختانه مسئولان وقت شهرداری، موزه فوتبال را در بهترین مکان تبریز تاسیس نمودند و مقرر گردید؛ این موزه در سال‌های آینده با اسناد، تصاویر و وسایل تازه تجهیز و تکمیل گردد.
متاسفانه موزه فوتبال نه تنها تجهیز نشد، بلکه از سال گذشته طبقه دوم آن شامل اتاق پیشکسوتان، اتاق کارشناسان و نمازخانه موزه و ... به کلی از ساختار اداری موزه حذف و در اختیار بخش دیگر شهرداری قرارگرفت.
با هزاران تاسف دیگر، تنها سالن اصلی موزه در زیر زمین این مجموعه ظاهراً دست نخورده و راکد باقی مانده و اکثر مواقع درب آن بسته و چراغ سالن خاموش می‌باشد. 
از طرفی به علت روشن بودن تجهیزات گرمایش سالن موزه حتی در روزهای اخیر و عدم توجه به نحوه نگهداری صحیح اسناد و وسایل موزه، این مجموعه در مسیر نابودی قرارگرفته است. 
لذا از مسئولین شهرداری عاجزانه تقاضا داریم نگذارید اولین موزه و تنها موزه فوتبال ایران که هویت و تاریخ پر افتخار این شهر می‌باشد، نابود گردد.
انتهای پیام/
اعتراض جمعی از پیشکسوتان فوتبال آذربایجان/ تنها موزه فوتبال ایران در آستانه نابودی! نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار