مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

تربیت ۷ هزار پزشک دستاورد بزرگ علوم پزشکی در نظام سلامت است

1402/02/28 - 21:31 - کد خبر: 92683 نسخه چاپی

نصر: مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از دستاوردهای موفق انقلاب اسلامی، ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام ارائه خدمات سلامت هست و تربیت هبت هزار پزشک بوده که رشد دانشجویان در رشته های مختلف پزشکی روند صعودی دارد.

به گزاش نصر، ناصر سیم فروش در نخستین کنگره بین المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی بیان کرد: تربیت سالیانه ۷ هزار پزشک در بیش از ۶۸ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور از دستاوردهای ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت است.
وی نیروی انسانی را سرمایه بزرگ کشورها برشمرد و افزود: با ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت، انقلاب پزشکی رخ داده است. دکتر سیم فروش عنوان کرد: روند تربیت دانشجویان در رشته های مختلف وابسته به پزشکی صعودی بوده و ما در منطقه و در دنیا جایگاه نسبتا خوبی داریم.
به گفته وی، تنوع و توسعه رشته های فوق تخصصی و فلوشیب در ایران، افزایش فارغ التحصیلان پزشکی خانم، گسترش توریسم درمانی در منطقه، جایگاه برتر منطقه در پیوند مرگ مغزی و اهدا زنده از دستاوردهای ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام ارائه خدمات سلامت است.
سیم فروش، آینده پزشکی ایران را درخشان برشمرد و ضمن گرامی داشت هفته ملی جمعیت، بر بحران جمعیت و افزایش سالخوردگی در کشور تاکید کرد و افزود: مسئله فرزند آوری باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا ایران جوان بماند.
وی در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به جایگاه دین و معنویت در تولید علم، افزود: علارغم پیشرفت علم در تمام دنیا، متاسفانه معنویت در حال سقوط است، بنابراین باید در نظر داشت بدون دین و معنویت، نمی‌توان پیشرفت کرد.
۷۰ درصد از تکنولوژی های نوین آموزشی در کشور بومی سازی شده است
دکتر ابوالفضل باقری فرد در نخستین کنگره کاربرد هوش مصنوعی در علوم پزشکی ضمن تقدیر از حضور پررنگ اساتید و دانشجویان در این کنگره عنوان کرد: سرعت کاربرد هوش مصنوعی در حوزه ها و زیرساخت های مختلف نظیر انرژی، حمل و نقل، صنعت توریسم و سلامت در دنیا بسیار چشمگیر است.
رئیس اولین کنگره هوش مصنوعی در علوم پزشکی با بیان این مطلب که امیدواریم ارتباط بین صنعت و علوم پزشکی از هوش مصنوعی آغاز شود، افزود: امروزه کاربرد هوش مصنوعی در حوزه سلامت بسیار پیشرفت کرده و تا سال ۲۰۳۰ میلادی،  ۲۰۰ میلیارد دلار ارزش افزوده از این حوزه به دست می آید.
وی اظهار کرد: تنها نباید به تولید مقالات اکتفا کنیم بلکه باید هوش مصنوعی به صورت کاربردی در حوزه سلامت وارد شود و در تشخیص و درمان بیماریها از آن استفاده شود. دکتر باقری فرد تصریح کرد:  تاثیر هوش مصنوعی در حوزه پزشکی بسیار است، به طوری که این فناوری نوین توانسته زمان تشخیص و درمان بیماری ها را به دقیقه و ثانیه کاهش دهد.
باقری فرد بیان کرد: هوش مصنوعی در کنار تجربیات اساتید، آینده پزشکی را متحول می‌کند و دانشگاه علوم پزشکی هوشمند پل ارتباطی بین وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم است.
توسعه کاربرد هوش مصنوعی در آموزش علوم پزشکیدکتر باقری فرد خاطر نشان کرد:  کاربرد هوش مصنوعی در آموزش هم افزایش یافته، ما شاهد استفاده از VR, AR و شبیه ساز ها هستیم و در حال حاضر  70 درصد  تکنولوژی های نوین در حوزه آموزش پزشکی بومی شده است.
وی با اشاره به راه اندازی بیمارستان مجازی در دانشگاه علوم پزشکی ایران از پیگیری ایجاد پروژه های داروخانه های مجازی و یونیت دندان پزشکی خبر داد و عنوان کرد: امید است با استفاده از هوش مصنوعی، نیاز کشور در حوزه علوم پزشکی رفع و ارتباط بین صنعت و دانشگاه های علوم پزشکی هم تقویت شود؛ همچنین از ظرفیت های علمی در کنار هوش مصنوعی باید برای ارتقای خدمات سلامت استفاده بهره مند شد.
نخستین کنگره هوش مصنوعی در علوم پزشکی از تاریخ 27 لغایت 29 اردیبهشت ماه در جزیزه کیش در حال برگزاری است.
انتهای پیام/
تربیت ۷ هزار پزشک دستاورد بزرگ علوم پزشکی در نظام سلامت است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار