معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی:

بار اصلی جهاد تبیین بر دوش روابط عمومی‌هاست

1402/02/28 - 20:35 - کد خبر: 92679 نسخه چاپی

نصر: معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، گفت: بار اصلی این موضوع بر دوش روابط عمومی‌های سازمان‌ها و نهادهاست.

به گزارش نصر، جهانبخش سلمانیان روز پنج‌شنبه در همایش روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در استانداری آذربایجان شرقی، افزود: روابط عمومی ها بار بزرگ اطلاع رسانی، تعامل و وکالت سازمان ها در بطن جامعه را بر عهده دارند.
وی اظهار کرد: بخش عمده کار روابط عمومی ها معطوف به حوزه رسانه است و در این حوزه باید پاسخگو و فعال باشند چراکه رابط اصلی سازمان ها با رسانه و جامعه هستند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی گفت: روابط عمومی ها باید در کنار ارتباط و روابط سازنده با رسانه ها، به عنوان وکیل سازمان ها زبان سخنگوی آن ها و گوش شنوای مشکلات مردم باشند.
سلمانیان با بیان اینکه به عقیده کارشناسان حوزه ارتباطات و روابط عمومی، عمر تثبیت شده روابط عمومی ها در دنیا به یک قرن و در کشور ما به ۷۰ سال بر می گردد، ادامه داد: علاوه بر کارکرد رسانه ای روابط عمومی ها، پیدا کردن و حل مشکلات حوزه فعالیت سازمان ها و نهادها از رسالت های روابط عمومی ها بوده و باید در جهت اعتمادسازی و جلب سرمایه اجتماعی تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه مولفه اصلی سرمایه اجتماعی، اعتمادسازی است، یادآور شد: روابط عمومی ها علاوه بر جامعه بیرونی، نگاه درون ساختاری نسبت به تعامل و گفت و گو با کارکنان مجموعه و انعکاس مشکلات و اقدامات انجام شده از سوی آنان برای حل این مشکلات را بر عهده دارند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی گفت: معرفی نقاط مثبت سازمان و نشان دادن نیمه پر لیوان به مردم و جامعه، پاسخگویی صادقانه و شفاف به مردم و جامعه و ایجاد تفاهم و رفع سوتفاهم ها بین سازمان و جامعه هدف، از دیگر رسالت های روابط عمومی هاست.
سلمانیان افزود: پیش آگاهی و آماده سازی عموم برای اجرای برنامه ها از دیگر وظایف روابط عمومی ها بوده و باید در این راستا، زمینه سازی و پیوست پیشینه کارها را انجام دهند.
وی اظهار کرد: پاسخگویی به ابهامات و شبهات، اجرای مناسب برنامه ها و مناسبات، ایجاد حسن رابطه بین کارکنان و مسوولان، بازنمایی درست فعالیت ها و افکار سنجی عمومی از دیگر رسالت های روابط عمومی هاست.
در این همایش که با حضور روابط عمومی دستگاه ها و نهادهای استان برگزار شد، پیام ویدیویی امیر عباس تقی پور عضو شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی، حمید شکری خانقاه، احمد یحیایی ایله ای و کاظم دینانی از اساتید علوم ارتباطات و روابط عمومی پخش و از پوستر جشنواره روابط عمومی های برتر آذربایجان شرقی که بعد از ۱۱ سال دوباره در استان برگزار می شود، رونمایی شد.
انتهای پیام/
بار اصلی جهاد تبیین بر دوش روابط عمومی‌هاست نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار