خبر/

سامسونگ هم وارد صنعت خودروسازی شد/ شاخ‌وشانه کشیدن برای بزرگان خودروساز

1402/02/28 - 18:11 - کد خبر: 92674 نسخه چاپی

نصر: سامسونگ با توسعه فناوری جدید و انقلابی باتری حالت جامد، قصد دارد به بازار خودروهای برقی نیز ورود کند و برای خودروسازان شاخ و شانه بکشد.

به گزارش نصر، بخش باتری‌سازی سامسونگ، مانند بسیاری از شرکت‌های فعال در این حوزه، به‌طور خستگی‌ناپذیر در حال کار بر روی فناوری جدید باتری حالت جامد است. به‌نقل از منابع آگاه، این شرکت اخیرا به پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه دست یافته است.
شیائومی نیز چندی است که در حال توسعه فناوری باتری حالت جامد بوده و به پیشرفت‌ها برای پیاده‌سازی این تکنولوژی را تایید کرده است. اما در این میان، احتمالا امیدوارکننده‌ترین سازنده، شرکت آمریکایی QuantumScape است که از حالا کار با خودروسازان منتخب را آغاز کرده و در حال آزمایش نمونه‌های اولیه خود برای عرضه نهایی است.
سامسونگ بیش از یک دهه است که بر روی نمونه اولیه باتری حالت جامد مبتنی بر اکسید کار می‌کند و ظاهرا این تلاش سرانجام نتیجه داده است. نکته جالب آنکه، دو بخش مجزا که زیرمجموعه این غول کره‌ای هستند، تلاش خواهند کرد تا فناوری جدید را در محصولات مختلف بگنجانند.
در این راستا بخش الکترومکانیک سامسونگ در تلاش است این نوع باتری‌ها را متناسب با دستگاه‌های هوشمند و تلفن همراه ارائه دهد. از سوی دیگر، واحد سامسونگ SDI نیز بر روی توسعه یک باتری حالت جامد با الکترولیت‌های سولفید برای خودروهای EV تمرکز خواهد کرد. این اتفاق می‌تواند مقدمه‌ای برای ورود سامسونگ به بازار خودروهای برقی باشد.
باتری‌های حالت جامد چگالی انرژی را بهبود می‌بخشند و به ظرفیت‌های بزرگ‌تر اجازه می‌دهند تا در حجمی ثابت قرار بگیرند. این فناوری هم‌چنین برای دوام و استقامت بلند مدت باتری نیز مفید است. بدین ترتیب انتظار می‌رود آنها عصر جدیدی در توسعه تلفن‌های هوشمند و خودروهای برقی را رقم بزنند.
انتهای پیام/
سامسونگ هم وارد صنعت خودروسازی شد/ شاخ‌وشانه کشیدن برای بزرگان خودروساز خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار