معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی؛

واحدهای صنعتی و تولیدی با مشکل نبود نیروی کار ماهر مواجه هستند

1398/09/21 - 11:57 - کد خبر: 9261 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت آموزش‌ های فنی و حرفه‌ ای در حوزه اشتغال، گفت: عدم تامین نیروی کار ماهر برای واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی یکی از آسیب‌ های جدی این حوزه است.

به گزارش نصر، "علی جهانگیری" در نخستین جلسه شورای مهارت استان، با اشاره به صنعتی بودن آذربایجان شرقی و ضرورت توسعه آموزش‌ های مهارتی در بخش‌ های صنعتی و تولیدی، اظهار کرد: موضوع مهارت باید به یک موضوع مستقل در استان تبدیل شود.
وی تاکید کرد: دستگاه‌ ها و سازمان‌ های مرتبط با آموزش و مهارت باید با حذف نگرش ها و اقدامات جزیره‌ ای برای تامین نیروی کار ماهر برای صنایع اقدام کنند.
جهانگیری افزود: شناخت وضع موجود و نیازسنجی بازار کار و تجهیزات و امکانات موجود در استان برای سیاست‌ گذاری در حوزه اشتغال و آموزش مهارت‌ ها و مشاغل نو ضروری است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز با بیان اینکه آموزش‌ های فنی و حرفه‌ ای و مهارتی با هدف ارتقای شغلی و توانمندسازی منابع انسانی در سطوح و اشکال مختلف ارائه می شود، گفت: این آموزش ها، ماهیت بین بخشی و فرادستگاهی دارد و ایجاد بستری برای هماهنگی این حوزه ضروری است.
"یعقوب نماینده" با اشاره به اینکه برنامه ریزی تعاملی و حکمرانی محلی آموزش های فنی و حرفه ای از ضروریات امروز است، ابراز کرد: این امر، موجب انسجام بخشی، ارتقای بهره وری و استفاده حداکثری از منابع انسانی و مادی شده و در ارائه فعالیت های آموزشی و برنامه ریزی تامین نیازهای آموزشی نیروی جویای کار و مشاغل بخش های مختلف استان موثر واقع می شود.
وی اذعان کرد: در شرایط فعلی جامعه، کمترین توجه به هماهنگی در این بخش بوده و به همین دلیل کارهای موازی موجب ایجاد هزینه‌های گزاف نیز می شود و این در حالی است که تعداد قابل توجهی از دستگاه‌ ها، سازمان‌ ها، موسسات و ارگان‌ های صرفا دولتی غیرمرتبط، از بودجه عمومی برای ارائه آموزش‌ های فنی و حرفه‌ ای استفاده می‌ کنند.
نماینده با اشاره به تشکیل شورای مهارت در استان گفت: در راستای انسجام بخشی و امکان استفاده از امکانات منابع انسانی، مادی و فیزیکی و استقرار مدیریت همسو و جامع در امر مهارت‌ آموزی و اشتغال استان، شورای توسعه مهارت متشکل از دستگاه‌ های اجرایی ذی مدخل در حوزه آموزش های مهارتی و اشتغال به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و با دبیرخانه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و در شهرستان‌ها نیز، این شورا به ریاست فرمانداران شهرستان تشکیل می‌شود.
انتهای پیام/
واحدهای صنعتی و تولیدی با مشکل نبود نیروی کار ماهر مواجه هستند سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار