معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

" نصر " برترین رسانه استانی کشور / حضور 10 پایگاه خبری آذربایجان‌شرقی در جمع ۱۰۰ پایگاه برتر کشور

1402/02/27 - 09:28 - کد خبر: 92567 نسخه چاپی

نصر: معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: طبق آخرین رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری کشور، پایگاه خبری تحلیلی " نصر " به عنوان برترین رسانه استانی کشور انتخاب شده است و ۱۰ پایگاه خبری استان در جمع ۱۰۰ پایگاه برتر کشور قرار دارد که آمار قابل توجهی در حوزه رسانه است.

به گزارش نصر، حسن گلی روز دوشنبه در گفت و گویی تعداد رسانه های ثبت شده دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور را ۱۲ هزار و ۹۷۸ رسانه اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۵۳۳ رسانه ثبت شده مجوزدار در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۲۰۶ رسانه مکتوب (چاپی ) که ۱۸ رسانه روزنامه، ۴۷ هفته نامه و بقیه به صورت ۲ هفته نامه، ماهنامه، فصلنامه و سالنامه فعالیت می کنند.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۵۴ پایگاه خبری دارای مجوز و ۷۳ رسانه الکترونیک غیربرخط در استان فعالیت می کنند، افزود: به لحاظ کمی بعد از استان تهران دومین استان دارای رسانه هستیم اما به لحاظ سرانه (به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ) ۱۳ رسانه داریم که رتبه یازدهم کشور را داریم.
گلی، با اشاره به جایگاه رسانه های آذربایجان شرقی در کشور از کسب رتبه ۱۷ یکی از پایگاه های خبری استان در کشور ( آژانس خبری تحلیلی نصر ) در جشنواره اخیر رسانه های کشوری خبر داد و گفت: " نصر " که در رتبه بندی اخیر بعد از ۱۶ پایگاه برتر که همگی از تهران هستند، در رده بندی استانی نیز رتبه اول پایگاه برتر خبری را دارد.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی با اشاره به نحوه انتشار آگهی های دولتی در نشریات استان، اظهار کرد: ترتیب انتشار آگهی در بین نشریات کاملا عادلانه و براساس نظم است و در این راستا سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۳۷ میلیون و ۶۳۸ هزار تومان هزینه آگهی های منتشر شده در نشریات می باشد.
گلی، همچنین در مورد نحوه برخورداری نشریات از یارانه حمایتی دولت، اعلام کرد: یارانه ها از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد بر اساس رتبه بندی نشریات به صورت نقدی و کاغذ یارانه ای اعطا می شود که در این راستا سال گذشته ۶۱۶ میلیون تومان یارانه در ۲ نوبت به نشریات استان واریز شد.
وی صدور مجوز برای فعالیت رسانه ها را جزو وظایف ذاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی و در حیطه تخصص این نهاد دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه مجوز فعالیت رسانه ها تاریخ انقضا ندارد، اما طبق قانون هر رسانه ای که ۶ ماه متوالی فعالیت نکند، شامل ماده ۱۶ شده و سلب مجوز می شود.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی صدور مجوز انتشار نشریه را به صورت الکترونیکی عنوان کرد و افزود: متقاضیان دریافت مجوز نشریه تمام مدارک و مستندات خود را در سامانه جامع رسانه های کشور بارگذاری می کنند و پس از بررسی مدارک و در صورت داشتن صلاحیت پروانه فعالیت صادر می شود .
گلی در مورد نحوه واگذاری امتیاز یک رسانه به غیر نیز گفت: این افراد نیز طبق همان روش کسب مجوز از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی باید اقدام کنند.
انتهای پیام/
خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار