خبر/
اپل اول شد؛ شیائومی جای سامسونگ را گرفت (+جدول)
نصر: اپل به لطف گسترش محبوبیت و استقبال کاربران از اپلواچ و ایرباد، موفق شده است در جایگاه نخست تولیدکنندگان گجتهای پوشیدنی و هوشمند بایستد.
به گزارش نصر به نقل از عصر ایران، کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی International Data Corporation به تازگی دریافته و اعلام کردهاند که استقبال بینظیر کاربران از ساعتهای هوشمند اپل واچ، ایرپاد و هدفونهای بیتس موجب شده است که اپل از سایر شرکت های تکنولوژی تولیدکننده گجت های پوشیدنی هوشمند سبقت بگیرد و در مقام نخست و برتر این فهرست جای بگیرد.
همچنین صنعت تولید و فروش گجتهای پوشیدنی هوشمند با رشد قابل توجهی مواجه شده و به رکورد جدیدی دست یافته است و به نظر می رسد همانطور که پیشتر تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد کرده بودند، این روند به همین منوال ادامه پیدا کند و روز به روز استقبال کاربران از این محصولات هوشمند افزایش یابد.
بر اساس گزارش وب سایت businessinsider، آمارها حاکیست که فروش جهانی گجت های پوشیدنی هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی، ۸۴.۵ میلیون دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد یک رشد و افزایش ۹۴.۶ درصدی بوده است. که بخش قابل توجهی از این رشد چشمگیر مرهون استقبال بینظیر کاربران از گجت های شنیدنی (hearables) همچون ایرپادهای اپل ، هدفون های بیتس، ایربادهای آمازون و همچنین سامسونگ گلکسی بادز بوده است.
طبق تحلیل و بررسیهای موسسه تحقیقاتی IDC، این بدان معناست که گجتهای شنیدنی با رشدی ۲۴۲.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شدهاند این در حالیست که گجتهای پوشیدنی همچون ساعت و مچبندهای هوشمند تنها ۴۸.۶ درصد رشد کرده اند.
بر اساس جدول زیر که در وب سایت gsmarena آمده است، پنج شرکت تولیدکننده گجت های پوشیدنی و هوشمند برتر که در سه ماهه سوم سال جاری میلادی موفق شده اند سهم قابل توجهی در بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند، به ترتیب اپل، شیائومی، سامسونگ، هواوی و فیت بیت بوده اند.
سهم اپل به عنوان دارنده جایگاه نخست این جدول، ۳۵ درصد است که در این بازه زمانی سه ماهه ۲۹.۵ میلیون دستگاه گجت هوشمند فروخته است. این در حالیست که سهم این غول تکنولوژی آمریکایی در سومین فصل ۲۰۱۸، فروش ۱۰ میلیون دستگاه و اختصاص ۲۳ درصد از بازار بود. رشد سالانه اپل ۱۹۵.۵ درصد اعلام شده است.
دومین جایگاه در جدول مذکور نیز به شیائومی، شرکت نوظهور چینی، تعلق گرفته است که در سومین فصل از سال جاری میلادی با فروش ۱۲.۴ میلیون دستگاه سهمی معادل ۱۴.۶ درصد از بازارهای جهان را به خود اختصاص داده است. این شرکت در مدت مشابه سال گذشته ۷.۴ میلیون دستگاه روانه بازارهای جهانی کرده و سهم آن نیز ۱۷.۱ درصد بوده است. رشد سالانه شیائومی ۶۶.۱ درصد اعلام شده است.
سومین جایگاه نیز در این جدول به سامسونگ تعلق یافته است که توانسته است در سومین فصل از سال جاری میلادی ۸.۳ میلیون دستگاه بفروشد و ۹.۸ درصد از سهم بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد. رشد سالانه ۱۵۶.۴ درصد اعلام شده است.
هواوی نیز به عنوان چهارمین شرکت برتر تولیدکننده گجتهای هوشمند در جهان، موفق شده است ۷.۱ میلیون دستگاه در این بازه زمانی بفروشد این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل، ۲.۳ میلیون دستگاه روانه بازارهای جهانی کرده بود. رشد سالانه هواوی در این بخش ۲۰۲ درصد اعلام شده است.
فیت بیت نیز به عنوان پنجمین شرکت حاضر در این جدول، ۳.۵ میلیون دستگاه در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ فروخته که در همین بازه زمانی سال ۲۰۱۸، نیز تقریبا همین تعداد گجت هوشمند را روانه بازار کرده بود. بنابراین رشد سالانه فیت بیت در این بخش ۰.۵ درصد اعلام شده است.
انتهای پیام/
خبرگزاری عصرایران