فرماندار شهرستان اسکو؛

متوسط پیشرفت فیزیکی نهضت ملی مسکن در سهند ۳۵ درصد است

1402/02/24 - 18:06 - کد خبر: 92434 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به تداوم بی وقفه ساخت و ساز نهضت ملی مسکن، گفت: متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح در شهر سهند آذربایجان شرقی معادل ۳۵ درصد است.

به گزارش نصر، حسین فیروزی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، مجموع واحدهای آماده برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان اسکو را ۴۸ هزار واحد اعلام و اظهار کرد: این واحدها در اختیار ساکنان کلانشهر تبریز و شهرهای همجوار قرار می گیرد که بر اساس آخرین آمارهای موجود تاکنون پرونده تعداد ۲۳ هزار و ۷۰۰ نفر از متقاضیان تایید شده است.
وی با بیان اینکه تعداد ۱۷ هزار واحد از مجموع واحدهای فوق جزو تعهدات دولت قبلی است، یادآور شد: در حال حاضر ساخت افزون بر ۲۱ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در شهرهای اسکو، ایلخچی و سهند آغاز شده است که امیدواریم با افزایش تسهیلات مربوطه روند پیشرفت کارها تسریع یابد.
فیروزی با بیان اینکه در تامین زمین برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن در سهند و اسکو هیچ مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: زمین مورد نظر برای تمامی متقاضیان واجد شرایط که مدارک آنها تایید شده است، در اختیار آنها قرار داده و عملیات اجرایی اغلب آنها شروع شده است.
وی طرح نهضت ملی مسکن را متقاضی محور اعلام کرد و گفت: زمین های مورد نظر در اختیار شرکت های سازنده و افراد حقیقی و حقوقی قرار می گیرد.
فیروزی با بیان اینکه اجرای نهضت ملی مسکن در شهر سهند با جدیت و همت مسئولان استانی و شهرستانی در حال انجام است، اضافه کرد: بدون اغراق می توان ادعا کرد که این شهر هم اکنون به کارگاه بزرگ نهضت ملی مسکن نه در آذربایجان شرقی که در کل کشور تبدیل شده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان اسکو با جمعیت ۲۱۰ هزار نفر یکی از پرجمعیت ترین شهرستان های آذربایجان شرقی است که در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.
شهر سهند از توابع شهرستان اسکو به دلیل پذیرش سرریز جمعیت کلانشهر تبریز بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که با تداوم ساخت و سازها و واحدهای مسکونی پیش بینی می شود سالانه ۱۰ هزار نفر به جمعیت این شهر جدید افزوده شود.
شهرهای جدید سهند و شهریار کانون اصلی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستند.
انتهای پیام/
متوسط پیشرفت فیزیکی نهضت ملی مسکن در سهند ۳۵ درصد است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار