رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

استیضاح؛ تاوان سنگین محدود کنندگان توسعه علم و دانش/ با کسی شوخی نداریم!

1402/02/25 - 18:40 - کد خبر: 92420 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس با کسی شوخی نداریم! هر فردی که بخواهد برای بودجه و اعمال قانون های علم و دانش محدودیت ایجاد کند استیضاح می شود.

به گزارش نصر، علیرضا منادی نماینده مردم تبریز و رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نصر با اشاره به اینکه طی بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری شاهد رونمایی ۲۲ محصول جدید توسط شرکت ها و عرضه ۳۵ محصول هایتک بودیم، گفت: در سفر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس به تبریز به بررسی نیازها و مشکلات شرکت های دانش بنیان و نظارت بر نحوه اجرای قانون جهش تولید پرداختیم.
وی با بیان اینکه در این قانون جدیدی که در مجلس تصویب شد، از حمایت‌های گمرکی و مالیاتی تا ساختارسازی برای انسجام حوزه دانش بنیان و ارتباط صنعت و دانشگاه به خوبی دیده شده است، گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان مجلس با ۲۰ ماده برای رفع ۱۲۰ مشکل که توسط معاونت علم و فناوری مطرح شده بود، تصویب شد.
وی اضافه کرد: امید است با کمک این قانون شرکت های دانش بنیان کشور که تقریبا ۸ هزار مشکل را حل کردند  در مرزهای دانش افتخار  افرینی کنند.
منادی با بیان اینکه این قانون تا زمان رسیدن به نقطه مطلوب نظارت خواهد شد، افزود: در مجلس با کسی شوخی نداریم! هر فردی که بخواهد برای بودجه و اعمال قانون های علم و دانش محدودیت ایجاد کند استیضاح می شود.
وی اضافه کرد: به تازگی نیز از مسئولان سازمان بودجه و برنامه ریزی کشور به دلیل عدم اعمال قانون دانش بنیان و اختصاص بودجه خواستار پاسخگویی شدیم.
نماینده مردم تبریز و رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  ۱۱ نوع مشکل دانش بنیانی در قانون جهش تولید تاکید شده است، همه مشکلات احصا و مسائل مالیاتی، بیمه ای و  گمرکی کاملا بررسی شده است، افزود: خوشبختانه کمیسیون فعالی داریم و به سرعت مسائل اعمال قانون را پیگیری می کنید.
وی با بیان اینکه انتظار داریم خریدهای که در حوزه  مدیریت شهری انجام می شود، از شرکت های دانش بنیان باشد، ادامه داد: تا زمانی که محصولات با تولیدات داخلی توسط شرکت های دانش بنیان وارد بازار می شوند، نهادهای دولتی، سازمان ها و شهرداری ها  برای حمایت از آنها باید از این محصولات خرید داشته باشند.
این نماینده مجلس، طی نشست با شرکت ها دانش بنیان شنیدار مشکلات آنها شد و برای پیگیری سریع مشکلات به صورت زنده با مسئولان امر تماس گرفت.
انتهای پیام/
استیضاح؛ تاوان سنگین محدود کنندگان توسعه علم و دانش/ با کسی شوخی نداریم! گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   محمدی   12 ماه پیش  

تصویر مربوط به رونمایی شرکت قوشار صنعت از درایر خشک کن هست که برای اولین بار در ایران تولید شده
پژوهشیار