مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی:

لوله گذاری پروژه آب ارس به تبریز آغاز شده است/ سیل در تبریز را جدی بگیریم! 

1402/02/24 - 11:00 - کد خبر: 92393 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: در طول تاریخ آذربایجان انتقال آب ارس به تبریز یکی از سه پروژه تاثیر گذاری است که می‌توان از آن یاد کرد، اگر چه مشکلاتی در بحث تامین اعتبار داریم اما پروژه جلو می‌رود.

به گزارش نصر، "یوسف غفارزاده" صبح امروز در صد و سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر تبریز با تاکید بر لزوم رینک آبی تبریز، گفت: رینک آبی باید 30 سال قبل تکمیل می شد، سد نهند 20 درصد آب دارد و یکی از مشکلات بزرگ تبریز نبود رینک آبی است که در این راستا پروژه رینک آبی تبریز را آغاز کرده ایم. 
وی ضمن نگرانی از وضعیت بارش ها و کمبود ذخیره آب سد ها گفت: امیدواریم بارش ببارد و بتواند سد ها را پر کند. 
غفارزاده گفت: بدنه سد شهید مدنی تکمیل شده است و 50 درصد تملک گرایی ها انجام گرفته است اگر آبگیری شود فرصت بزرگی برای شهر تبریز خواهد بود و برای تکمیل این سد امیدواریم شهرداری بتواند از لحاظ اقتصادی کمک کند تا بتوانیم این سد را زودتر تکمیل کنیم. 
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان با اشاره به قدمت سیل در تبریز گفت: هر لحظه امکان دارد سیل بزرگی بیاید، وقتی بارش می بارد هر لحظه امکان دارد سیلی که همراه با نخاله می باشد و وارد شهر شود. 
وی خطاب به اعضای شورا و شهردار گفت: پیشنهادم این است که در این مورد مطالعات شده و کانال گذاری شود تا نخاله های همراه سیل به شهر ورود پیدا نکند و این بسیار مهم و ضروری است. 
غفارزاده افزود: قدمت سیل در تبریز طولانی است در سالیان گذشته با وقوع سیل قسمت های بسیاری از شهر را ویران شده و هر لحظه امکان دارد دوباره سیل شهر را فرا گیرد که متاسفانه درحال حاضر آمادگی لازم برای مدیریت این سیل را نداریم. 
وی توضیح داد: مناطق مارالان، اتوبان شهید کسایی، ائل گولی و مسیرهای اطراف در محدوده سیلی قرار گرفته اند؛ فرض کنید اگر سیل به وقوع بپیوندد تمامی ماشین ها را به راهنمایی می‌برد!
وی خاطرنشان کرد: این حوزه های آبریز را همیشه در نظر داشته باشید که امکان دارد در صورت ایجاد سیل شهر را ویران کند. 
وی در پایان با اشاره به ابر پروژه انتقال آب ارس به تبریز گفت: این پروژه اکنون در مرحله لوله گذاری است و قرار است آب از ارس به تبریز انتقال شود. 
وی ادامه داد: این یک ابرپروژه است که امیدواریم تا 4 سال آینده تکمیل شود.
غفارزاده تاکید کرد: در طول تاریخ آذربایجان این یکی از سه پروژه تاثیر گذاری است که می‌توان از آن یاد کرد، اگر چه مشکلاتی در بحث تامین اعتبار داریم اما پروژه جلو می‌رود.
انتهای پیام/
لوله گذاری پروژه آب ارس به تبریز آغاز شده است/ سیل در تبریز را جدی بگیریم!  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار