معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

ظرفیت تولید خوراک دام و طیور در آذربایجان شرقی بیشتر از نیاز استان است

1402/02/23 - 17:05 - کد خبر: 92360 نسخه چاپی

نصر: معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ظرفیت تولید خوراک دام و طیور در استان بیشتر از نیاز بوده و باید از این ظرفیت برای بالا بردن میزان تولید و کاهش قیمت ها استفاده کرد.

به گزارش نصر، حدود 60 واحد مجاز تولیدی خوراک دام و طیور در استان وجود دارد که بیش از 1.5 میلیون تن در سال خوراک دام و طیور تولید می کنند.
ایاز برنو روز شنبه در جمع مرغداران تخم گذار استان به اهمیت نقش بخش خصوصی در افزایش سطح کیفیت تولیدات کشاورزی اشاره کرد و افزود: بهره گیری از ظرفیت این بخش، استان را از لحاظ تامین خوراک دام و طیور مورد نیاز واحدهای تولید تخم مرغ و مرغ و محصولات دامی دیگر بسیار بی نیاز کرده است.
وی افزود: شرکت های تولید کننده خوراک دام و طیور استان به عنوان حلقه اصلی زنجیره تولید مرغ و تخم مرغ هستند و نقش بسزایی در بهبود سبد معیشتی مردم، تنظیم قیمت و سلامت جامعه دارند.
وی گفت : اگر مجموعه های تولید کننده خوراک دام و طیور و تولیدکنندگان تخم مرغ همکاری کنند تخم مرغ که یکی از منابع غنی پروتئین و در دسترس است همواره در سفره مردم خواهد بود.
به گزارش ایرنا، ۹.۶ درصد تخم مرغ کشور در آذربایجان شرقی تولید می‌شود و این استان با تولید سالانه بیش از ۹۷ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور و از این لحاظ جزو ۱۰ استان برتر است.
البته تولید تخم مرغ در آذربایجان شرقی، کفاف مصرف آن را نمی دهد و علت آن هم استفاده تخم مرغ در صنعت شیرینی و شکلات و سایر صنایع مواد غذایی در استان بوده و مصرف تخم مرغ در استان بیش از استان های دیگر است.
از ۲۴۵ واحد مرغ تخمگذار در آذربایجان شرقی ۱۲۶ واحد در حال فعالیت است.
کمبود نقدینگی، افزایش قیمت دان و سایر محصولات مرتبط با صنعت مرغداری و چالش های استفاده از تسهیلات بانکی از جمله مشکلات عمده صنعت مرغ تخمگذار استان است.
انتهای پیام/
ظرفیت تولید خوراک دام و طیور در آذربایجان شرقی بیشتر از نیاز استان است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار