معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی؛

داروهای حیاتی بیماران خاص باید در خط تولید باشد

1402/02/23 - 16:08 - کد خبر: 92354 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تامین نیازهای دارویی در استان گفت: سازمان غذا و دارو، باید برای فعال ماندن خط تولید داروهای ضروری و حیاتی بیماران خاص برنامه ریزی کند تا کمبودی در جامعه نباشد.

به گزارش نصر، تراب محمدی روز شنبه در جلسه کمیته بیماران خاص آذربایجان شرقی، اظهار کرد: استانداری به عنوان دستگاه حاکمیتی وظیفه هماهنگی های لازم بین دستگاهی را برعهده دارد تا در صورت وجود مشکلات در حوزه بیماران خاص، آنها را حل و فصل کند.
وی گفت: متاسفانه از دیرباز دیدگاهی وجود دارد که بر اساس آن هر آنچه در کشورهای غربی تولید شود باکیفیت بوده و محصولات داخلی از کیفیت لازم برخوردار نیستند که این نوع نگرش و تفکر نوعی خودتحقیری است چون در حال حاضر داروهای تولید داخل، حتی بهتر از مشابه خارجی هستند.
محمدی به دلایل کمبود دارو هم اشاره کرد و گفت: کمبود دارو یا به دلیل تحریم های ظالمانه و ضد بشری است یا اینکه به سوء مدیریت های داخلی بر می گردد باید ریشه های سوء مدیریت بررسی و دلایل آن مرتفع شود زیرا که موضوع دارو حیاتی بوده و با جان انسان ها در ارتباط مستقیم است.
معاون استاندار خاطرنشان کرد: معاونت غذا و دارو مشکلات و نارسایی های موجود در حوزه تولید دارو همچون نبود مواد اولیه و کمبود سرمایه در گردش را به استانداری منعکس کند تا برای برطرف کردن آنها اقدامات لازم انجام گیرد.
محمدی به نقش اساسی سازمان های خیریه نیز اشاره کرد و گفت: سازمان های خیریه نقش اساسی در تامین نیازهای بیماران دارند و در حد توان از آن ها حمایت خواهیم کرد.
وی همچنین به نقش کمیته بیماران خاص در تامین دارو و نیازهای این بیماران اشاره کرد و گفت: هدف از این کمیته ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مسوول است تا با بررسی مشکلات و رفع آنها، آلام و رنج بیماران خاص کاهش یابد.
در این جلسه اعضای کمیته بیماری های خاص آذربایجان شرقی به بیان نکته نظرات و مشکلات خود پرداختند و در راستای حل آن ها بحث و تبادل نظر شد و از حسین رضایی عضو هیات ورزشی بیماران خاص که در مسابقات جهانی بدمینتون استرالیا مقام قهرمانی جهان را کسب کرده است تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/
داروهای حیاتی بیماران خاص باید در خط تولید باشد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار