معاون حقوقی و امور استان‌های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی:

هلال احمر ایران جزو با تجربه ترین های دنیاست

1402/02/22 - 16:09 - کد خبر: 92267 نسخه چاپی

نصر: معاون حقوقی و امور استان‌های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: هلال احمر ایران با کوله باری از تجربه صد و یکساله، جزو با تجربه‌ترین های دنیاست.

به گزارش نصر، علی درویش‌پور در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تبریز به هفته هلال احمر (۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت) اشاره و اظهار کرد: این هفته یادآور تلاش و رشادت زنان و مردانی است که روزهای خوب زندگی خود را وقف مردم می کنند و این جانفشانی واقعی است.
وی ادامه داد: جوانان ایرانی با لباس سرخ هلال احمر در هر مکان و زمانی که مردم نیاز داشته باشند حاضر می شوند و با همت، تلاش و دانش خود موجب تسکین درد و آلام مردم می شوند.
درویش‌پور با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران فارغ از مسایل جناحی و سیاسی، در سراسر کشور و اقصی نقاط جهان برای کمک به حادثه دیدگان بلایای طبیعی و غیرطبیعی وارد میدان می شود و این ریشه در باورهای دینی و فرهنگ نوع دوستی ایرانیان دارد.
وی به دریافت نشان عالی و جایزه برتر فدراسیون در سال گذشته در بین ۱۹۲ کشور از سوی هلال احمر اشاره کرد و گفت: دریافت این نشان نتیجه تلاش های نیروهای این جمعیت در حوادث داخلی و بین المللی بود و به رغم حضور بیش از یکصد کشور در زلزله اخیر سوریه و ترکیه، این نشان به جمعیت ایران اهدا شد.
درویش گفت: رئیس جمهور ترکیه هم با وجود حضور کشورهای زیاد لوح سپاس و تقدیر و نشان فداکاری را به جمعیت هلال احمر ایران تقدیم کرد که نشان از همت بالای نیروهای این جمعیت در مواقع بحرانی دارد.
وی به عملکرد نوروزی این جمعیت نیز اشاره کرد و افزود: در عملیات خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۲ در بیش از یکهزار و ۴۵۶ پایگاه و مراکز امدادی و ۷۰۰ پست نوروزی، بیش از ۵۰ هزار نفر از جوانان و ۱۹ هزار نفر امدادگر و کادر تخصصی و ۴۱۲ کادر درمان حضور داشتند و ۶۶ هزار و ۴۵۰ نفر از هموطنان از مراکز خدمات‌رسان و بیش از ۴۶ هزار نفر از داروخانه استفاده کردند.
وی همچنین از زیر پوشش قرار گرفتن جمعیت امدادگر هلال‌احمر کشور خبر داد و گفت: امدادگران باوجود ٢۴٠ ساعت کار بدون بیمه‌های اجتماعی و بازنشستگی بودند که با پیگیری های لازم، بیمه آنها از سال ۱۴۰۱ برقرار شد.
انتهای پیام/
هلال احمر ایران جزو با تجربه ترین های دنیاست خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار