نماینده‌ مردم اهر و هریس در مجلس:

زیربنای توسعه هر کشوری دستگاه تعلیم و تربیت است 

1402/02/21 - 15:41 - کد خبر: 92220 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، زیربنای توسعه هر کشوری را دستگاه تعلیم و تربیت آن دانست و گفت: سکاندار دستگاه تعلیم و تربیت، معلمان می‌باشند. 

به گزارش نصر، احمد محرم‌زاده در جمع اساتید دانشگاه پیام نور اهر وظایف اصلی و مهم معلمان را تعلیم و تربیت جوانان آینده ساز برشمرد و اظهار کرد: اگر ما در زندگی به موفقیت یا جایگاهی رسیده‌ایم نتیجه تعلیم و تربیت معلمان است و باید قدردان و مرهون زحمات معلمان باشیم. 
وی با اشاره به اینکه کشور ایران از نظر تولید علمی رتبه پانزدهم جهان را دارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران در سایه تولید علم و زحمات معلمان و اساتید مجرب، علاوه بر پیشرفت و خودکفایی در همه حوزه‌های علمی به فناوری‌های جدید و منحصربه فرد نیز دست پیدا کرده است. 
وی در ادامه مهمترین قوانین مصوب در مجلس یازدهم را قانون رتبه بندی معلمان عنوان کرد و گفت: با وجود تصویب این قانون متأسفانه وزارت آموزش و پرورش در اجرای آن به دلیل سوءمدیریت، کم‌کاری و تبعیض بسیار موفق به انجام صحیح رتبه بندی معلمان نشد و این امر موجب نارضایتی بسیاری از معلمان کشور گردید.
محرم‌زاده همچنین با تأکید بر این‌که رئیس‌جمهور باید در اسرع وقت نسبت به حل بالاتکلیفی مدیریت وزارت آموزش و پرورش، گزینه وزارت را به مجلس معرفی کند، بیان کرد: تغییرات زیاد در وزارت آموزش و پرورش موجب بی‌ثباتی مدیریتی در این وزارتخانه شد که امیدواریم هرچه سریع تر رئیس‌جمهور گزینه‌ای کارآمد برای مدیریت وزارت آموزش و پرورش از بین فرهنگیان انتخاب نمایند تا به مطالبات و حق فرهنگیان رسیدگی شود. 
وی به مشکلات معیشتی و اقتصادی معلمان نیز اشاره کرد و افزود: گلایه معلمان در خصوص مشکلات اقتصادی و معیشتی به جا و به حق می‌باشد و برای رفع این مشکلات مسئولان کشوری در تلاش هستند تا با خنثی کردن توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان بخشی از دغدغه و مشکلات مردم و فرهنگیان را حل کنند. 
وی در ادامه به استیضاح وزیر سابق صمت با رأی نمایندگان مجلس نیز اشاره کرد و گفت: وزیر سابق صمت یکی از مدیران ضعیف وزارتخانه بود که با رأی نمایندگان مجلس از مقام وزارت برکنار شد و این برکناری کمک به دولت و عمل به مطالبه‌ی مردم است.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از وظایف مجلس انقلابی در تصویب لوایح دولت این است که با بررسی‌های کارشناسی و چکش‌کاری و رفع ایرادات آن به دولت کمک کند، چون هدف دولت انقلابی و مجلس انقلابی خدمت به مردم می باشد.
انتهای پیام/
زیربنای توسعه هر کشوری دستگاه تعلیم و تربیت است  خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار