معاون استاندار:

اقتصاد آذربایجان شرقی از سال گذشته وارد دوران طلایی شده است

1402/02/21 - 14:25 - کد خبر: 92213 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اقتصاد استان از سال گذشته با هموار کردن مسیر و جهت‌دهی درست، وارد دوران طلایی شده است، گفت: بر اثر همین جهت‌دهی مناسب، فاصله‌ای که با استان‌های پیشتاز کشور در اقتصاد داشتیم هرروز کمتر می‌شود.

به گزارش نصر،  محمد کلامی در جلسه تقدیر از اعضای فعال کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد تنظیم بازار استان، گفت: آنچه سال گذشته در اقتصاد استان اتفاق افتاد گفتار درمانی و امیددهی بیهوده نبود، بلکه یک واقعیت عینی بود که در تاریخ درخشان آذربایجان اتفاق افتاد؛ چنان‌چه در حوزه‌های صنعت و معدن، کشاورزی، تسهیلات، کار و اشتغال و صنعت مس جزو استان‌های برتر کشور بودیم و همه اینها نمونه‌هایی از پیشرفت استان در دو سال گذشته است.
وی افزود: پیگیری و تحقق استقلال مس سونگون و منتفع شدن استان از مزایای آن، یک جهش بزرگ در اقتصاد استان؛ هم به لحاظ معادن و هم اعتباراتی که وارد سیستم بانکی و مالیاتی شده، محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حوزه مشاغل خانگی و تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ بیش از میانگین کشوری عمل کردیم، گفت: آذربایجان شرقی در سال گذشته رتبه یک کشوری را در حوزه اشتغال به خود اختصاص داد که حاصل همکاری و تلاش دسته جمعی همه بخش‌های فعال در این حوزه بود.
کلامی افزود: استان به لحاظ دارا بودن سرمایه‌های انسانی و فناوری لایق قرار گرفتن در جایگاه اول اقتصاد کشور است که برای رسیدن به این جایگاه نیازمند همت و تلاش شبانه روزی هستیم و از عاملین یاس آفرینی، شایعه پراکنی و سنگ اندازی در حوزه اقتصاد نخواهیم ترسید.
وی با بیان اینکه نگاه اقتصادی، نگاه سیاسی و آمارسازی نیست، ادامه داد: بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام شده که ۱۱۰ هزار میلیارد تومان آن در حوزه مس در حال اجرا بوده و همه اینها مصداق پیشرفت استان است.
کلامی با اشاره به اینکه با تلاش جسورانه تیم اقتصادی استان بسیاری از واحدهای راکد به چرخه فعالیت برگشتند، گفت: هر کاری که انجام می‌دهیم از خطا مصون نیست، اما آن چه اتفاق می‌افتد تلاش و همت دسته جمعی برای شکوفایی اقتصاد استان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تورم انباشته از دهه‌های گذشته، ادامه داد: در سال‌های اخیر فشار تورم بر توده‌های مردم زیاد شده که کاهش سریع آن امکان پذیر نیست اما با مدیریت و افزایش تولید و بهره وری می‌توان آن را کنترل کرد.
وی از روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خواست تا عملکرد دستگاه‌ها را هنرمندانه منعکس کرده و تورهای خبری و اردوهای روایان پیشرفت را برای آشنایی با فعالیت‌ها و دستاوردهای حوزه‌های مختلف برگزار کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، گفتنی است در پایان این جلسه از فعالان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد تنظیم بازار استان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/
اقتصاد آذربایجان شرقی از سال گذشته وارد دوران طلایی شده است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار