نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

مشکل ارتباط دانشگاه با صنعت در قانون دانش بنیان حل شده است

1402/02/20 - 22:09 - کد خبر: 92180 نسخه چاپی

نصر: عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان این‌که مشکل ارتباط دانشگاه با صنعت در موادی چون ماده ۱۳ و ۱۱ قانون دانش بنیان حل شده است، گفت: در راستای این قانون، صنعتگران علاقمند به عقد قرارداد با دانشگاه می‌شوند.

به گزارش نصر، روح الله متفکرآزاد چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه در نشست مشترک کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با وزیر علوم و روسای دانشگاه‌های آذربایجان شرقی که در محل دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: کمیسیون آموزش مجلس، کمیسیونی است که کارهای بسیاری انجام می‌دهد اما اغلب، کارهایی از آن دیده می‌شود که بیشتر مطالبه می‌شوند.
وی افزود: کارهای ارزشمندی طی سه سال گذشته در کمیسیون آموزش انجام گرفته که یکی از این کارها، تدوین قانون جهش تولید دانش بنیان است.
وی ادامه داد: برخی از معضلاتی که دانشگاه‌های کشور سالیان سال با آن‌ها درگیر هستند را می‌توان با استفاده از مواد این قانون حل کرد.
متفکرآزاد تاکید کرد: کمیسیون آموزش در یک کار عالمانه و ریل گذاری دانش بنیان، شرکت‌های کوچک این حوزه را به اقتصاد دانش پایه تبدیل کرده که در این راستا علم و دانش در اقتصاد معنی دار شده است.
وی افزود: با این اقدام، اقتصاد، حکمرانی علم را مقرون به صرفه می‌کند و کسانی که نگاه سرمایه گذاری به علم ندارند هم متوجه این ادبیات مهم در امر اقتصاد دانش بنیان می‌شوند.
انتهای پیام/
مشکل ارتباط دانشگاه با صنعت در قانون دانش بنیان حل شده است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار