رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خبر داد

فعالیت ۸۰۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور/نگاه جامع به آموزش داریم

1402/02/20 - 20:34 - کد خبر: 92175 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین قانون دانش بنیان در این کمیسیون، گفت: تدوین این قانون در سال گذشته، تعداد شرکت‌های دانش بنیان کشور را به هشت هزار واحد ارتقا داد.

به گزارش نصر، علیرضا منادی سفیدان چهارشنبه، ۲۰ اردیبشهت ماه در نشست مشترک کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با وزیر علوم و روسای دانشگاه‌های آذربایجان شرقی که در محل دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین نشستی رویارویی با مسائل آموزشی استان‌ها است.
وی افزود: کمیسیون آموزش مجلس یکی از پرافتخار ترین کمیسیون‌ها بوده و تا به حال ۱۲ درصد از بودجه دولت به مصوبات کمیسیون اختصاص یافته است.
وی با اشاره به تخصیص ۵۰ همت به اجرای برنامه رتبه بندی معلمان، ۶۰ همت به همسان سازی حقوق‌ها و ۴۳ همت از محل قانون جهش تولید برای افزایش سرمایه در گردش، ادامه داد: یکی از بهترین قوانینی که در کمیسیون تصویب شده، قانون دانش بنیان در قالب ۲۰ ماده است که بهترین مواد قانونی را جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دارد.
منادی گفت: تمامی موانع مربوط به مالیات، گمرک و ... بر سر راه شرکت‌های دانش بنیان در این قانون برداشته شده است.
وی، تدوین آموزش زبان‌های بومی به پایه‌های هفتم و دهم و تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را از جمله عملکردهای کمیسیون آموزش طی سال‌های گذشته عنوان کرد. 
وی در ادامه تاکید کرد: نگاه کمیسیون به بحث آموزش یک نگاه جامع است و در این راستا نیز سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را برای انتقال جامعه سه تا شش ساله کشور از بهزیستی به زیرمجموعه آموزش و پرورش را تشکیل دادیم‌.
انتهای پیام/
فعالیت ۸۰۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور/نگاه جامع به آموزش داریم خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار