خبر/

زمزمه‌های افزایش قیمت اینترنت از سوی دولت

1402/02/20 - 17:49 - کد خبر: 92172 نسخه چاپی

نصر: به گفته زارع‌پور، هدف این است که به مردم فشاری وارد نشود و اپراتورها هم بتوانند سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهند.

به گزارش نصر، وزیر ارتباطات اعلام کرد موضوع افزایش قیمت اینترنت درحال بررسی است؛ افزایش قیمتی که به گفته زارع‌پور، به مردم فشاری وارد نکند و در مقابل، اپراتورها هم برای افزایش کیفیت خدمات بتوانند سرمایه‌گذاری کنند.
به گزارش دیجیاتو و به نقل از ایرنا، «عیسی زارع‌پور» در حاشیه نشست امروز هیئت دولت در پاسخ به این پرسش که آیا امسال قیمت اینترنت افزایش خواهد یافت؟ گفت: «آخرین تعرفه بسته‌های اینترنتی مربوط به سال 1396 است و در دولت سیزدهم افزایش قیمت وجود نداشته. از طرفی سال گذشته بسته‌های زیر قیمت حذف شدند، اما اپراتورها بسته‌های جدیدی معرفی نکردند.»
وی با بیان اینکه موضوع افزایش قیمت اینترنت درحال بررسی است، گفت: «به‌دلیل افزایش هزینه‌ها، دستمزد، افزایش قیمت دلار و تجهیزات، اپراتورها پیشنهادهایی را مطرح کرده‌اند که در صورت نیاز، اطلاع‌رسانی لازم دراین‌باره انجام خواهد شد.»
به گفته زارع‌پور، هدف این است که به مردم فشاری وارد نشود، ولی اپراتورها هم برای افزایش کیفیت خدمات باید سرمایه‌گذاری لازم را دراین‌باره انجام دهند.
عدم تغییر تعرفه اینترنت سال‌هاست که مورد انتقاد فعالین این صنعت است که با مخالفت‌های جدی وزیر ارتباطات سابق روبه‌رو شد. مردم نیز معتقدند که درحال‌حاضر از یک‌سو با این کیفیت و سرعت اینترنت و از سوی دیگر، با توجه به شرایط اقتصادی، مبلغ کمی برای اینترنت پرداخت نمی‌کنند.
لازم به ذکر است سال گذشته اپراتورهای ثابت با کاهش حجم بسته‌های اینترنت و اپراتورهای همراه با حذف بسته‌های بلندمدت و پرحجم، نارضایتی‌هایی را در این زمینه به‌وجود آوردند.
کاربران اینترنت برای مخالفت با افزایش قیمت اینترنت کارزار تشکیل دادند. آن‌ها با تأکید بر کیفیت پایین اینترنت در کشور، از رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات خواسته‌اند تا با رسیدگی به افزایش تعرفه‌ها از این بی‌عدالتی رخ‌داده جلوگیری کنند؛ کارزاری که البته ثمربخش نبود.
انتهای پیام/
زمزمه‌های افزایش قیمت اینترنت از سوی دولت خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار