سرلشکر باقری:

رژیم صهیونیستی در سراشیبی افول قرار گرفته است

1402/02/20 - 13:56 - کد خبر: 92146 نسخه چاپی

نصر: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در سراشیبی افول قرار گرفته است، گفت: هیچ گاه نظم جهانی تک قطبی پایدار نبوده و جهان همواره به دنبال نظم جدید بوده است.

به گزارش نصر، سردار سرلشکر محمد باقری روز چهارشنبه در همایش بین المللی هندسه نظم جدید جهانی در دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: قضاوت مرهوم به صحت از تحولات ۳۰ ساله اخیر این است که از پس فروپاشی شوروی و پایان نظم دوقطبی حاکم بر جهان هیچ گاه نظم جدید تک قطبی شکل پایداری به خود نگرفته و جهان همچنان در تب و تاب شکل‌گیری نظم جدید است.
وی افزود: البته مبنای فکری و فلسفی حاکم بر این تحولات و جابجایی‌ها همواره قدرت‌طلبی صرف مادی و فراموش کردن ارزش‌های انسانی و اخلاقی بوده است و تنها ظهور انقلاب اسلامی در سال‌های پایانی دهه ۱۹۷۰ میلادی در ایران و به عنوان گامی در مسیر حاکمیت امر الهی، عقل و منطق و انسانیت بر جوامع بشری یک استثنایی مهم و البته در حال رشد و توسعه در این راستا محسوب می‌شود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: بدون تردید انقلاب اسلامی مهمترین یا یکی از اصلی‌ترین عوامل فقدان شکل‌گیری حاکمیت مطلق آمریکا بر جهان بوده است و این حرکت انقلابی با جدیت و استحکام ادامه خواهد داشت.
سرلشکر باقری ادامه داد: همانطور خداوند متعال در قرآن مجید به عنوان آخرین کتاب آسمانی در آیات متعدد از جمله آیه ۵ سوره قصص می‌فرماید: و ما خواستیم بر آن مردم ضعیف منت گذارده و ایشان را پیشوایان خلق و وارث روی زمین گردانیم و وعده‌هایی همچون اینکه صالحان وارث زمین خواهند شد و موارد دیگر دیده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این وعده‌های قطعی نشان می‌دهند اراده الهی بر سرنگونی نظام‌های استکباری و حاکمیت مشیت الهی که توسط صالحان و مستضعفان بر جهان مستولی می‌شود و انقلاب اسلامی ایران به عنوان گامی در این راستا محسوب می‌شود و با همین سوگیری باید راهبردها و سیاست‌های کلان تدوین و تعقیب شود که تدابیر و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به ویژه سند مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نشانگر همین جهت‌گیری است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: رژیم صهیونیستی غاصب سرزمین‌های نیل تا فرات و تجربه پیروزی در طرح‌های مکرر با اعراب و در اختیار داشتن قدرت نظامی بلامنازع در منطقه در سراشیبی افول قرار گرفته است و از سال ۲۰۰۶ و شکست اساسی در جنگ ۳۳ روزه با حزب‌الله در ابعاد گوناگون سیاسی، داخلی، امنیتی و اقتصادی و اجتماعی دچار مشکلات اساسی است از جهت برخورداری از حمایت‌های آمریکا و سایر متحدان نیز با محدودیت‌های اساسی مواجه شده است.
سرلشکر باقری ادامه داد: در مقابل، ملت مظلوم اما قهرمان فلسطین و محور مقاومت و در اوج قدرت هماهنگی، هم‌افزایی و اقدام حق‌طلبانه و حرکت رو به رشد در مسیر آزادی فلسطین و قدس شریف است.
وی افزود: قدرت‌گیری اقتصادی چین و تصرف جایگاه اول قدرت اقتصادی جهان از آمریکا در آینده نزدیک و در کنار آن تقویت چشمگیر جایگاه سیاسی، علمی و فناوری خود در جهان و سرمایه‌گذاری در سراسر آسیا، آفریقا و بخشی اروپا در طرح کمربندراه و توسعه قدرت نظامی خود با توسعه توان و حضور در دریاهای جنوبی و به مرور در اقیانوس هند و بسیاری از نقاط جهان نشانه مهم دیگری از تغییر اساسی در هندسه نظم و قدرت در جهان است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همچنین گذر روسیه از دلخوشی به ظواهر بی‌فایده تمدن غربی و عبور از دوره فطرت و اعتماد بی‌نتیجه به غرب به سوی بازیابی قدرت و ایستادگی در برابر توسعه ناتو به سمت شرق و استقرار سلاح‌های راهبردی و واحدهای ارتش‌های آمریکایی و اروپای غربی در کنار مرزهای خود حتی به قیمت درگیر شدن در یک جنگ حرکت کرده‌اند. جنگی که ظاهر آن با اوکراین اما واقعیت آن درگیری با قوای پیشروی کننده آمریکا و متحدان آن است.
سرلشکر باقری تصریح کرد: به نظر می‌رسد با اصرار آمریکا بر ادامه جنگ حتی به قیمت نابودی تمام زیرساخت‌های اوکراین از یک‌سو و اصرار روسیه بر ایجاد یک منطقه حائل میان مرزهای غربی خود با نیروهای ناتو این جنگ به سادگی خاتمه نیافته و با مسدود شدن مسیرهای انتقال کالا و انرژی فسیلی میان روسیه با اروپای غربی و تحریم‌های گسترده غربی علیه روسیه جهت نگاه و حرکت روسیه به طور اساسی به سمت شرق و جنوب مایل خواهد شد.
انتهای پیام/
رژیم صهیونیستی در سراشیبی افول قرار گرفته است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار