گروسی:

ترکیه مسیر جهانی شدن منطقه آزاد ماکو است+فیلم

1402/02/20 - 11:54 - کد خبر: 92120 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو ترکیه را راهی برای جهانی شدن این منطقه دانست که باعث اتصال به اروپا و تجار سایر کشورها که در ترکیه مستقر هستند می‌شود.

به گزارش نصر، حسین گروسی، مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو در آذربایجان غربی ایران، در گفت‌وگو در خصوص ایجاد منطقه آزاد مشترک بین ایران و ترکیه در ماکو گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو نقطه اتصال آسیا به اروپا محسوب می‌شود. با توجه به اینکه این نقطه استراتژیک است و می‌تواند از لحاظ لجستیک و ترانزیت، از طریق ترکیه جهانی شود. با توجه به مسیر ریلی و آزادراهی که به مرز بازرگان منتهی می‌شود، این منطقه می‌تواند رابطه ما را با اروپا و کشورهایی که به صورت مستمر در ترکیه حضور دارند، برقرار کند.
وی با تاکید بر توسعه روابط با کشورهای همسایه اظهار کرد: دهکده لجستیکی را طراحی کردیم که حدود دو هزار هکتار است. این دهکده بندر خشک، انبارهای مختلف، سردخانه‌ها و امکانات دیگری دارد، البته راه اندازی این دهکده با مشارکت کشور همسایه‌مان ترکیه خواهد بود.
 

گروسی در خصوص طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک میان ایران و ترکیه که پیش نویس تفاهمنامه آن به امضا رسیده است، گفت: ما منطقه‌ای در مرز داریم که سال‌ها قرار بوده بازارچه مشترک شود، ما بنا داریم اگر طرف ترک هم موافق باشد به عنوان منطقه آزاد مشترک بین دو کشور راه اندازی کنیم. البته طرف ترکیه‌ای 150 غرفه را به عنوان بناهای لازم احداث کرده است و ما هم باید شبیه به آن را در ایران احداث کنیم تا مجموعه مشترکی با ترکیه داشته باشیم. من آینده خوبی را به عنوان اتصال آسیا به اروپا و اروپا به آسیا در این منطقه می‌بینم.
انتهای پیام/
ترکیه مسیر جهانی شدن منطقه آزاد ماکو است+فیلم خبرگزاری آناتولی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار