مدیر بازرگانی شرکت آذرمرجان:

ماهی قزل آلا بدون بو و تیغ سهم سفره خانواده ها/عرضه بهترین کیفیت ماهی با نرخ مناسب

1402/02/20 - 21:47 - کد خبر: 92106 نسخه چاپی

نصر: مدیر بازرگانی شرکت آذرمرجان، گفت: یکی از مزیت های قزل آلا فرآوری شده قیمت پایانی آن نسبت به خود ماهی است که به صورت نسبی تفاوت بسیاری ندارد اما دو چالش اصلی بو و تیغ را رفع کرده است تا سهم ماهی در سفره خانواده ها افزایش یابد.

به گزارش نصر، امیر روشنی  در نشست خبری رونمایی از محصول جدید فرآوری شده ماهی قزل‌آلا با اشاره به جزئیات این محصول جدید فرآوری شده، گفت: ماهی بدون تیغ برای اولین بار در کشور آماده سازی شده است و تمام استخوان‌های ماهی، سر، چربی اضافی و پوست از ماهی جدا شده و آماده طبخ ارائه می شود.
وی‌ با بیان اینکه هدف از این کار رفع دو چالش عمده کم مصرف کردن ماهی در کشور بود، افزود: مصرف ماهی تیلاپیای چینی در بین مردم ایران گسترش یافته و باعث خارج شدن ارز از کشور می‌شود، درحالیکه این ماهی قزل آلا فرآوری شده رقیب جدی برای تیلاپیا است و فواید بسیار بیشتری دارد.
وی اضافه کرد: ماهی قزل آلا کیلویی ۱۵۰ هزار تومان است ولی ما حاضر هستیم خرده فروشی آنرا به قیمت ۱۳۵ هزاز تومان به فروش برسانیم.
وی با بیان اینکه شرکت صنایع غذایی آذرمرجان اولین شرکت بسته بندی آبزیان در شمالغرب کشور است، ادامه داد: مجموعه ما اولین شرکتی بود که ماهی گرم را از جنوب به تبریز اورد و این شرکت دارای ۱۵ ماشین یخچال دار و سردخانه ۵۰ تنی با متراژ ۱۰۰۰ متر است و به کشور آذربایجان، ترکیه و گرجستان صادرات دارد.
روشنی با بین اینکه متاسفانه مراکز غیرمجاز عرضه ماهی در قیمت و کیفیت تاثیر بسیاری دارد، افزود: این مراکز سبب فروش محصول غیر بهداشتی که تاثیر بر سلامتی می گذارد، دارند اما هدف اصلی ما سیراب تامین اصولی نیازهای استانی با کنترل قیمت ماهی است.
مدیر بازرگانی شرکت اذرمرجان ضمن اشاره به مراسم روز پنجشنبه که در هتل رویال پالاس تبریز برای تست ماهی قزل آلا فرآوری شده برنامه ریزی شده است، گفت: اصلی ترین دلیل کاهش سرانه مصرفی ماهی بوی بد و تیغ آن حین خوردن است که ما این چالش ها را برطرف کردیم.
وی اضافه کرد: استخوان گیری بخش فیله این ماهی که چالشی در پخت و مصرف ماهی مخصوصا برای کودکان بود را رفع کردیم و روز پنج شنبه با حضور مسئولان استانی و کشور تست محصول می شود.
روشنی با اشاره به استراتژی تولید و عرضه این شرکت، گفت: عرضه مستقیم کارخانه به خانه را مد نظر قرار دادیم و در قدم دوم با تولید ماهی طعم دار شده رستوران را به درب خانه ببریم.
وی با بیان اینکه در این روش شکم، سر و دم و استخوان چربی اضافه و پوست کاملا پاکسازی شده است، چرا که پاکسازی نادرست ماهی سبب افزایش بوی ماهی می شود، افزود: یکی از مزیت های این محصول فرآوری شده قیمت پایانی آن نسبت به ماهی قزال آلا است که به صورت نسبی تفاوت بسیاری ندارد اما دو چالش اصلی را رفع کرده است اما حاضریم از قیمت عمده به صورت خرد بفروشیم.
گزارش نصر می افزاید، شرکت صنایع غذایی آذرمرجان اولین و بزرگترین شرکت بسته بندی محصولات آبزی و شیلاتی در خصوص رشد تولید و در حمایت از تولید محصولات داخلی و اشتغال آفرینی اقدام به تولید و فرآوری ماهی قزل آلا و قزل آلای سالمونی به صورت فیله بدون پوست و بدون استخوان کرده است، مراسم رونمایی از این محصول جدید با حضور مسئولان استانی فردا پنج شنبه 21 اردیبهشت ماه در هتل رویال پالاس تبریز برگزار می شود.
انتهای پیام/
ماهی قزل آلا بدون بو و تیغ سهم سفره خانواده ها/عرضه بهترین کیفیت ماهی با نرخ مناسب گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار