روایت نصر از حواشی وانت بار ها در آخرین جلسه علنی شورای شهر تبریز/

ضرورت جمع آوری وانت بار ها در سطح شهر / لزوم توجه به خواسته وانت بار ها از سوی شهرداری

1402/02/20 - 08:09 - کد خبر: 92103 نسخه چاپی

نصر: شهرداری تبریز باید به این موضوع مهم در این وضعیت اقتصادی جامعه توجه جدی داشته و برنامه ای جامع برای جمع آوری وانت ها ارائه کند، لازم است در سطح شهر وانت بار ها جمع آوری و برای آن ها جایگزین مناسب پیشنهاد شود.

به گزارش نصر، صد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تبریز یکشنبه 17 اردیبهشت با حضور همه اعضای شورا و شهردار کلانشهر تبریز برگزار شد.
این جلسه در حالی برگزار می شد که در بیرون از صحن، حیاط عمارت ساعت تجمع 50 نفری از  صاحبان وانت بارها شکل گرفته بود.
در پایان این جلسه در نوبت تذکر؛ "محمد حسن اسوتچی" عضو ادوار شورای شهر تبریز با اشاره به موضوع وانت بارها خطاب به شهردار از او پرسید آیا توانسته اید گردن کلفت ها را جمع آوری کنید؟ شهردار نیز پاسخ داد: 450 نیسان وانت داریم که 250 مورد از آن ها جمع آوری شده است و هر روز بطور متوسط 10 مورد جمع آوری می شود، اگر این فضا را ایجاد نمی کردید تا 20 روز آینده همه آن ها را نیز جمع آوری می کردیم!
در این حال اسوتچی خطاب به شهردار گفت: کدام فضا منظورتان است؟! چرا این چنین صحبت می کنید؟ چه فضایی ایجاد است؟
شهردار پاسخ داد: فضا را شما ایجاد کرده اید، اکنون 50 نفری که در بیرون از جلسه تجمع کرده اند، به پشتوانه حرف شما این جا جمع شده اند!
اسوتچی به شهردار گفت چه کسی این حرف را می گوید که آن ها به پشتوانه من در این جا جمع شده اند؟ شهردار پاسخ داد: من می گویم!
در این حال تنش در صحن شورا بالا رفت! و گفتگوبین دو نفر اسوتچی و شهردار ادامه داشت.
شهردار گفت گردن کلفت ها را جمع کرده ایم اما اسوتچی گفت این چنین نیست آمار ها غلط است.
اسوتچی خطاب به شهردار گفت: چه کسی می گوید که این ها به پشتوانه و حرف من در این جا جمع شده اند چه کسی این حرف را می زند؟
میکروفن اسوتچی قطع شد!
"حجت الاسلام رسول برگی" خطاب به اسوتچی گفت: باید با قانون جلو برویم اگر تذکری دارید و جواب شفاهی نگرفتید لطفا تذکر کتبی بدهید تا شهردار پاسخ بدهد.
اسوتچی گفت: آقای برگی، شهردار به من اتهام می زند و می گوید این هایی که این جا تجمع کرده اند به پشتوانه من این جا آمده اند، آیا این اتهام نیست؟
برگی در ادامه خطاب به اسوتچی گفت: آقای شهردار از شما ممنون هستیم که مقابل وانت بار هایی که قمه کشی می کردند ایستادید، ممنون هستیم که وانت بار هایی که مشروبات الکلی می فروختند، فردی که با نام آذربایجان که 6 دستگاه نیسان او را جمع آوری و فردی که به نام کلیبر مشهور بود با آن ها مقابله کردید.
 
کاهش 20 درصدی ترافیک با جمع آوری وانت بار ها
در پایان این جلسه "رسول برگی" رئیس شورای شهر تبریز در گفتگو با خبرنگاران گفت:
به ادعای کارشناسان با جمع آوری وانت بار ها 20 درصد ترافیک در سطح شهر کاهش یافته است، یکی از مهمترین عوامل ترافیک خیابان های شهر وجود وانت بار ها است. در سفر اخیری که به همراه اعضای شورای شهر تبریز به شهر مقدس مشهد داشتیم از اعضای شورای شهر مشهد پرسیدیم با وانت بار ها چه کار کرده و چگونه ساماندهی کرده اید؟ آن ها با تعجب گفتند اصلا وانت بار در مشهد بی معنا است مگر این که در محلات دور افتاده ای که مغازه ای در آن ها وجود ندارد، آقای شهردار واقعا یک شهردار با شجاع است از روزی که آمده جانش را وقف شهر کرده است. حذف پیمانکاران فضای سبز یکی از این اقدامات شهردار کلانشهر تبریز است. یا این که فردی که عربده کشی کرده و با قمه مردم را تهدید می کند در مقابل چنین کسی ایستادن شجاعت می خواهد. نمی‌توانیم جمعیت 2 میلیون نفری شهر را فدای هزار وانت بار کنیم، البته راهکار هم ارائه کردیم. اعلام کردیم وانت بار ها به شهرداری مراجعه کنند تا برایشان محل مخصوصی از سوی شهرداری داده شود. خواسته مردم برای ما اهمییت دارد و مردم از ما می‌خواهند وانت بار های سطح شهر را جمع آوری کنیم. بار ها به وانت بار ها اخطار داده شده و از سوی شهرداری با آن ها گفتگو شده است تا اقدام به جمع آوری و در محل مناسبی که از سوی شهرداری اعلام می شود انتقال یابند. اما فردی که می‌گوید خیابان مال من است و هر کسی بیاید جلو با قمه و قداره جلویش می ایستم قانونا مقابل آن فرد باید ایستاد. ما اعضای شورای شهر تبریز پشتیبان شهردار هستیم هر چند برخی ها حرکت پوپولیستی و عوام فریبانه ای انجام دهند، همان هایی که تا دیروز مشکلات کارگری را بیان می‌کردند و اکنون با حل مشکلات کارگری باید موضوع دیگری پیدا کنیم تا محبوبیتمان سرجایش باقی بماند! تجمعی هم که اکنون در عمارت ساعت وجود دارد مطمئنا ساماندهی شده و از سوی یک شبکه شکل گرفته است که باید مقابل چنین شبکه ای ایستاد.
 
ماموران شهرداری ما را به بدترین شکل ممکن آزار می دهند
یکی از وانت بارها در گفتگو با خبرنگار نصر، ضمن اظهار گلایه از مسئولین شهری گفت: در ماموران شهرداری باتوم، اسپری و شوکر چرا باید وجود داشته باشد؟ چرا آن ها باید ما را با باتوم در دست تهدید کنند؟ فیلم هایی که نشان می دهد ماموران شهرداری به بهترین شکل ممکن ما را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.
یکی دیگر از وانت بارها گفت: بارها شده است که مامور شهرداری به سوی چشمانم گاز اشک آور زده و وسایلم را به خیابان پرت کرده است.هر کدام از کسانی که این جا جمع شده اند تنها یک ماشین دارند و برخی از دوستان ما را شهرداری می گیرند و اجازه نمی دهند تا ماشین ها را ترخیص کنند.شهرداری به ما محل‌هایی را می‌دهد که مردم نمی‌توانند به راحتی به آن محل‌ها بپردازند و خود را به انجام دهند.
 
مسئولین انقلابی!
محمد جوان 30 ساله ای در بین تجمع کنندگان بود که آرام در گوشه ای ایستاده بود، سراغ او رفتم، محمد گفت: من آمده ام این جا فقط به این نیت که بتوانم یکی از مسئولین به اصطلاح انقلابی را ببینم، این ها چه مسئول انقلابی هستند که وقتی کارگر را می بینند از در پشتی فرار می کنند؟ چرا می خواهند با نام انقلاب و اسلام و دین بازی کنند؟ آقای شهردار و مسئولین من فقط از شما می خواهم لطفا یک فرصت مناسب اجازه دهید تا بیایم حرف دلمان را به شما بگوییم، چرا وقتی برای تجمع می آییم همه جا پر می شود از مامور؟ مگر ما میخواهیم اغتشاش ایجاد کنیم؟ بیایید و با ما حرف بزنید و اجازه دهید ما نیز حرف دلمان را براحتی به شما بگوییم.
وی که اجازه فیلم گرفتن را نداد گفت: مسئولین برای ما راهکار بدهند، به ما بگویند که چه کاری بکنیم، ما از آن ها میخواهیم محل مناسبی را برای ما تعیین کنند تا در آن محل اقدام به فروش میوه کنیم، متاسفانه مسئولین محل هایی را پیشنهاد می دهند که هیچ عابری در آن محل ها وجود ندارد آیا این است راهکار آن ها؟ چرا فکر می کنند ما قمه کش هستیم؟ چرا فکر های بدی نسبت به ما دارند؟ ما هم زن و بچه داریم و خانواده ما از این اخبار بد درباره وانت باران حال و روز خوشی ندارند، لطفا مسئولین کمی مسئول باشند!
گزارش نصر می افزاید؛ موضوع وانت بار ها در شهر تبریز موضوع تازه ای نیست، ساماندهی وانت بارها شعاری است که هر سال از سوی شهرداری کلانشهر تبریز اعلام می‌شود، اما این مهم فقط در حد شعار باقی مانده است.
یکی از دلایل اصلی ترافیک در سطح شهر نیز وجود وانت بار هایی است که متاسفانه در هر نقطه ای از شهر دیده می شود، اما آن چه شهروندان می خواهند چیست؟ در چندین نوبت از سوی شهرداری تبریز نظر سنجی در این رابطه از شهروندان تبریزی صورت گرفته و اغلب بیش از 80 درصد شهروندان موافق جمع آوری وانت بار ها بوده اند.
اما آیا جمع آوری وانت بار ها بدون در نظر گرفتن جایگزین راهکار مناسبی است؟
شهرداری تبریز باید به این موضوع مهم در این وضعیت اقتصادی جامعه توجه جدی داشته و برنامه ای جامع برای جمع آوری وانت ها ارائه کند، لازم است در سطح شهر وانت بار ها جمع آوری و برای آن ها جایگزین مناسب پیشنهاد شود.
انتهای پیام/
ضرورت جمع آوری وانت بار ها در سطح شهر / لزوم توجه به خواسته وانت بار ها از سوی شهرداری محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار