رییس هیات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی آذربایجان شرقی خبر داد:

مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای پاییز امسال در تبریز برگزار می شود

1402/02/19 - 15:33 - کد خبر: 92067 نسخه چاپی

نصر: رییس هیات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی آذربایجان شرقی با بیان اینکه موافقت فدراسیون جهانی و کشوری برای میزبانی از مسابقات جهانی این رشته در تبریز گرفته شده است، گفت: این مسابقات مهر یا آبان ماه سالجاری به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، رسول برپور روز سه شنبه در گفت و گویی، اظهار کرد: این رشته ورزشی در حال حاضر در ۱۶ کشور فعال است و بنا داریم تا با دعوت از تمامی کشورهایی که ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در آنها رایج است مسابقات جهانی را به نحو شایسته در تبریز میزبانی کنیم.
وی به میزبانی تبریز از مسابقات آسیایی (مهرماه ۱۳۹۴) و جوانان کشور این رشته ورزشی در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: برگزاری این مسابقات، ضمن ایجاد انگیزه در بین فعالان رشته، موجب رشد و توسعه و همچنین فراگیر شدن آن می شود که امیدواریم مسابشقات جهانی را با حضور تمامی کشورها برگزار کنیم.
برپور اضافه کرد: مقدمات برگزاری این مسابقات در حال انجام است و هنوز دعوتنامه ای از سوی هیات ارسال نشده است و طبق تصمیم که اتخاذ شده مسابقات فرعی در زورخانه های متعدد تبریز و مسابقات فینال در سالن پورشریفی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه ۱۷ باب زورخانه در آذربایجان شرقی فعال است، گفت: هم اکنون علاوه بر تبریز که دارای زورخانه های دولتی و غیردولتی است در شهرستان های مراغه، بناب، ملکان، اهر، مرند، سراب، میانه و آذرشهر نیز زورخانه ها فعال هستند و در نتیجه همین فعالیت ها، در حال حاضر سه نفر از ورزشکاران این رشته در استان در تیم ملی عضویت دارند و یک مرشد استان نیز لوح سیمین دریافت کرده است.
برپور با اشاره به اینکه بخش عمده ای از هزینه های مسابقات جهانی ورزش های زورخانه و کشتی پهلوانی را شهرداری تبریز تقبل کرده است، از شهرداری به دلیل حمایت از این رشته ملی تشکر کرد.
ورزش زورخانه‌ای یا ورزش باستانی یا ورزش پهلوانی، نام دسته‌ای از حرکات ورزشی و رزمی است که در گود زورخانه و با آواز و نواز و کوبش مرشد از گذشته‌های دور رواج داشته‌است. همچنین در زورخانه افزون بر ورزش زورخانه‌ای، کشتی پهلوانی نیز گرفته می‌شود.
انتهای پیام/
مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای پاییز امسال در تبریز برگزار می شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار